וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אודי אנג'ל, בעל השליטה בזכיינית "רשת", שוקל לרכוש את ערוץ הספורט מידי אביב גלעדי

יעל ולצר

26.8.2007 / 16:28

גלעדי, שרכש באפריל האחרון את מניות JCS בערוץ, מכחיש את הידיעה



לפי שמועות עיקשות, אודי אנג'ל, בעל השליטה בזכיינית "רשת" (51%), עומד לרכוש את זכויות השידור של ערוץ הספורט מידי אביב גלעדי. גלעדי, שרכש באפריל האחרון מידי חברת JCS אולפני הבירה את מניותיה בערוץ, לפי שווי חברה של 16 מיליון דולר והפך כך לבעל השליטה היחידי בערוץ, מכחיש את הידיעה.



הרכב הבעלות בחברת ערוץ הספורט השתנה כמה פעמים בשנים האחרונות. עד לפני קצת יותר משלוש שנים היתה JCS בעלת השליטה בחברה, ואף נקראה JCS ספורט, כשאולפני הבירה נמצאת בבעלות המיליארדר היהודי-אמריקאי רונלד לאודר. באוגוסט 2004 רכש גלעדי מידי JCS את השליטה כשהגדיל את אחזקותיו מ-25% ל-65%. שנה לאחר מכן רכש גלעדי גם את אחזקותיו של מנכ"ל ערוץ הספורט דאז, מיילן טנזר, שהחזיק ב-11% נוספים ופרש מהחברה. אבי בר ממלא היום את תפקיד המנכ"ל.



מלבד השליטה הבלעדית בערוץ הספורט, מחזיק גלעדי עם אודי רקנאטי גם ב-20% מזכיינית ערוץ 2 "רשת" ובמלוא הבעלות בנגה תקשורת. בתקופתו נכנס הערוץ לתחרות קשה מול חברת צ'רלטון, שבבעלות פיני זהבי ואלי עזור, ובימים אלו ממש עומד בפני סיום בבית המשפט הגרמני בירור סוגיית רכישת הזכויות של הליגה הגרמנית. אנג'ל ידוע כידידו של זהבי, מה שיכול להקל על היחסים העכורים בין בעלי ערוץ הספורט לבעלי צ'רלטון, אם כי אנג'ל יכול להיות יריב פיננסי קשה לצ'רלטון.



זו לא הפעם הראשונה בה מדובר על רצונו של אנג'ל, יו"ר עופר אחזקת אניות, לרכוש את ערוץ הספורט. אנג'ל הוא גם בעל השליטה ב"רשת" עם 51% ממניותיה. גורמי תקשורת אישרו את הצעתו של אנג'ל לגלעדי למכור את הזכויות וציינו שזו הצעה ראשונית בלבד, שטרם הגיעה לשלב בדיקת הנאותות. עוד ציינו את רצונו של אנג'ל לרכוש קבוצת כדורגל - הוא חשב בעבר על קניית חלק מקבוצת הכדורגל מכבי חיפה, שבעליה יעקב שחר הוא ידידו.



מקורבים לגלעדי אישרו את המגעים בינו לבין אנג'ל, אבל הדגישו שכדי שגלעדי יסכים לפרק את חברת התקשורת שבבעלותו בכך שימכור חלקים ממנה (את ערוץ הספורט) הוא צריך להשתכנע בדבר ההצעה וגובהה הכספי. הם הוסיפו שגלעדי כבר קיבל כמה הצעות בתקופה האחרונה ושהוא אינו מתחייב שלא למכור.



גלעדי מסר שאין בכוונתו למכור את ערוץ הספורט.



דובר "עופר מדיה" סירב להתייחס לנושא.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully