וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: ירידה במשכורות בסיטי של לונדון עקב משבר שוק האשראי צפויה לגרור נפילה במחירי נדל"ן היוקרה בעיר

סוכנויות הידיעות

26.8.2007 / 18:01

מוכרים נאלצו להוריד מחירים ומספר עסקות בוטלו, לדברי סוכני נדל"ן דיווח "פייננשל טיימס"



גוברים החששות מפני נפילה במחירי נדל"ן היוקרה בלונדון - אחד משוקי הדיור הלוהטים ביותר בעולם בשנים האחרונות - בעקבות הנפילה הצפויה בשכר עובדי הסיטי של לונדון בשל המשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים בארה"ב. כך דיווח העיתון "פייננשל טיימס".



מחירי הבתים באיזורים היוקרתיים ביותר בבירה הבריטית נסקו בכ-50% במהלך השנתיים החלופות על רקע זינוק בבונוסים ובמשכורות של עובדי מגזר השירותים הפיננסים בסיטי של לונדון. עם זאת, הירידות החדות שנרשמו בשווקים הגלובליים בעקבות התרחבות המשבר בשוק הסאבפריים בארה"ב מאיים לפגוע בהכנסות הבנקים בסיטי של לונדון, וסוכני נדל"ן בעיר הזהירו כי כתוצאה מכך עלולה להירשם ירידה במחירי בתי היוקרה בעיר.



"נרשמת ירידה ברווחים בסיטי ובשיעור התעסוקה, ולכן לא אהיה מופתע אם תרשם נפילה במחירי הדיור במרכז לונדון", אמר ליאם ביילי, ראש מחלקת המחקר של חברת ייעוץ הנדל"ן נייט פרנק, ל"פייננשל טיימס". לדברי ביילי, זה זמן רב שקיים מתאם בין חוסנם של העסקים בסיטי לבין מחירי הדיור בלונדון. כך למשל, המחירים בשוק דיור היוקרה בלונדון צנחו בשנים 2002 ו-2003 בעקבות נפילת מניות הטכנולוגיה והטלקום.



ג'ון יאנג מסוכנות הנדל"ן האמברטס בלונדון אמר כי "אי הנחת" בסיטי באחרונה הביאה לביטול מספר עסקות בשוק הנדל"ן, ואילו טרייסי קלט, מייסד סוכנות הנדל"ן הלונדונית BDI הום פיינדרס, אמר כי מספר אנשים שהעמידו למכירה את בתיהם נאלצו באחרונה להוריד את המחירים שהם דורשים עבורם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully