וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המומנטום החיובי נמשך, המדדים פתחו את השבוע בעליות שערים

26.8.2007 / 18:27

דוחות טובים של החברות המובילות במשק בשילוב של רוח גבית מהשווקים בעולם, שלחו את מדדים לעליות חדות...

שבוע המסחר נפתח על רקע עליות השערים בוול-סטריט בסוף השבוע שעבר. כמה פרסומים חיוביים בקשר לכלכלה האמריקאית עשו את ההבדל ושלחו גם את הדאו וגם את הנאס"דק לעליות שערים. בשוק המקומי, הוסיפו למגמה העולמית גם הדוחות הטובים של כמה מהחברות המובילות. נראה שהמשבר האחרון כבר מתחיל להישכח כאשר המדדים מתקרבים שוב אל רמות השיא אותם פקדו לפני המשבר. בסיכום יומי: מדד ת"א 25 רשם עלייה של 2.0%, מדד ת"א 100 רשם עלייה של 2.4%, מדד ת"א 75 טיפס ב -3.3%, מדד תל טק 15 טיפס בשיעור של 2.6%, מדד יתר 50 עלה גם הוא ב- 2.4%, ומדד נדל"ן 15 רשם עלייה חדה של 4.1%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.4 מיליארד שקל.

במגזר הבנקאי: לאומי עלתה ב- 2.0% במחזור של 84.5 מיליון שקל, פועלים הוסיפה 3.0% במחזור של 97 מיליון שקל, דיסקונט הוסיפה גם היא 2.5% במחזור של 19.4 מיליון שקל ומזרחי עלתה ב- 1.3% במחזור של 7 מיליון שקל. סה"כ הוסיף מדד הבנקים 2.4%.

חברת טבע דיווחה כי ביום ה' שעבר קיבלה אישור סופי לשיווק תרופה בשם "נובריטיס", היקף המכירות של התרופה בארה"ב מוערך בכ- 200 מיליון דולרים בשנה. טבע עשויה לשווק את התרופה בבלעדיות החל מחודש ספטמבר ובכפוף להכרעה משפטית בעניין. מניית החברה אשר פתחה את המסחר בפער חיובי של 1.4%, ממשיכה את המומנטום החיובי ומעלה 0.9% בהיקף מסחר של 46.5 מיליון שקל.

החברה לישראל מדווחת גם היא על תוצאותיה לרבעון השני, התוצאות משקפות רווח זהה לרווח ברבעון המקביל אשתקד. בנוסף דיווחה החברה היום על השתתפות במיזם חדש להפעלת כלי רכב חשמליים. עלות ההשתתפות כ-100 מיליון דולרים תעניק לחברה בעלות על 33% מהמיזם. מניית החברה מגיבה בחיוב לדיווחים ורושמת עליה של 1.7% במחזור מסחר של 35.3 מיליון שקל.

אפריקה ישראל דיווחה היום על התוצאות הכספיות לרבעון השני של השנה. בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד בו דיווחה החברה על רווחים של 161 מיליון, מדווחת החברה ברבעון נוכחי על רווח נקי של 3.5 מיליארד שקל. מרבית הרווח נזקף להנפקה של החברה הבת אפי פיתוח. מניית אפריקה מוסיפה 4.6% במחזור מסחר של 90 מיליון שקל.

גזית גלוב מרחיבה את הפעילות באסיה ומדווחת היום על חברת בת (בבעלות מלאה), אשר חתמה הסכם שותפות עם קרן השקעות נדל"ן בהודו. ע"פ ההסכם תשקיע החברה הבת סכום של 110 מיליון דולר אשר יקנה לה מעמד של אחת מארבע "משקיעות העוגן" בקרן, מעמד זה מקנה לחברה יכולות השפעה מהותיות על אופי ההשקעות בקרן. מניית החברה עולה ב- 3.9% במחזור מסחר של 24.3 מיליון שקל.

היום, כבכל יום ראשון, לא התקיים מסחר במט"ח. ביום שישי נרשמה עלייה של 0.5% בשערו היציג של הדולר, שנקבע על רמה של 4.176 שקלים. האירו התחזק בשיעור של 0.4% ושערו היציג נקבע על רמה של 5.669 שקלים.

האפיק הסולידי נסחר במגמה מעורבת. הצמודים הארוכים רשמו ירידות של עד 1.7%, ואילו הבינוניים והארוכים נסחרו במגמה חיובית ורשמו עליות של 0.5%. השחרים נסחרו אף הם במגמה חיובית, וניכרו בהם עליות של עד 0.8%, זאת על רקע ירידות קלות בתשואת האג"ח ל-10 שנים בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully