וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לב לבייב משיב לתביעה הנגזרת נגדו בעניין רכישת מניות אפריקה ישראל: "ניסיון לסחוט ממני כספים"

כרמל בן צור

26.8.2007 / 18:43

בתביעה נטען כי לבייב הסתיר מבנק לאומי את שווי חטיבת הנדל"ן של החברה ברוסיה



בעל השליטה בחברת , לב לבייב, מנסה להדוף את התביעה הנגזרת שהוגשה נגדו ונגד אחרים בטענה שהסתיר מבנק לאומי מידע מהותי בדבר שווי חטיבת הנדל"ן של אפריקה ישראל, וטוען כי בקשת האישור הינה "ניסיון ציני לנצל לרעה את מוסד התביעה הנגזרת".



לפי לבייב, המכחיש את הדברים, התביעה הוגשה כדי לסחוט ממנו ומהמשיבים האחרים כספים שלא כדין. הוא טוען כי הבקשה כוללת טענות משמיצות וחסרות כל בסיס כלפי המשיבים, שכל מטרתן הינה להפעיל עליהם לחץ באמצעות הכפשתם והטרדתם, עד כי ייאותו לשלם לתובע כספים שאינם מגיעים לו. לבייב מוסיף כי כל מטרתה של התביעה הינה לעורר רעש תקשורתי ולהשיג פרסום, בין היתר כדי לנסות ולהלך אימים על הבנק, על נושאי המשרה בו ועליו עצמו, ולגרום להם להעדיף להתפשר עם התובע.



כזכור, בחודש מארס השנה הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעה ובקשה לאשרה כנגזרת על סך 158 מיליון שקל נגד לבייב, מנכ"ל בנק לאומי, גליה מאור, המשנים למנכ"ל הבנק, זאב נהרי ואסנת רונן, וכן הדירקטורים באפריקה ישראל - אבי זלדמן וראובן זוסמן.



התביעה שהגיש בעל מניות בבנק, עזי רפאלי, נסובה על עסקה במסגרתה מכר לאומי 15.83% מהון המניות המונפק של אפריקה ישראל, בהן החזיק הבנק, ללבייב. התובע טוען, באמצעות עו"ד יוקי שמש, כי במהלך ניהול המשא ומתן בין נציגי הבנק לבין לבייב, הסתיר לבייב או למצער לא גילה לבנק מידע מהותי למשא ומתן, על פיו שווי חטיבת הנדל"ן של אפריקה ישראל ברוסיה עולה כדי "סכום אסטרונומי" של כ-3 מיליארד דולר.



רפאלי טוען כי משום שלבייב הינו בעל השליטה היחיד באפריקה ישראל ויו"ר הדירקטוריון שלה, הוא "שולט בה ללא מיצרים". לפיכך, לדבריו, ללא תיתכן אפשרות לפיה מידע כה מהותי בקשר עם החברה ונכסיה אינו מצוי בידיעתו או שלמצער מידע כזה לא צריך להיות מצוי בידיעתו. בתביעה נטען כי כתוצאה מהסתרת המידע או מאי גילוי, מכר בנק לאומי את אחזקותיו באפריקה ישראל ללבייב בחסר.



ואולם לדברי לבייב, באמצעות עו"ד גיורא ארדינסט, בניגוד לטענות "המופרכות" של רפאלי, בידי אפריקה ישראל ובידיו לא היה מידע מהותי כלשהו ביחס לשווי נכסי הנדל"ן, שלא פורסם על ידי החברה. החברה ולבייב, כך נטען, קיימו במלואן את חובות הדיווח המוטלות עליהם על פי דין, ואף נקטו זהירות מעבר לנדרש ופרסמו מידע שלא חלה עליהם חובה לפרסמו. על פי הנטען, רפאלי אינו יכול להצביע ולו ברמת הטענה בלבד על מסמך אחד שהוסתר כביכול על ידי לבייב.



(א 1407/07)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully