וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה פה אחד את השינוי המבני בחברת מקורות

אבי בר-אלי

26.8.2007 / 18:58

ברגע האחרון הוגבלה אחזקת מקורות בחברה הבת המופרטת מקורות ייזום ל-20%



השינוי המבני בחברת מקורות אושר היום פה אחד בישיבת הממשלה. מדובר בעיקר בייסוד חברה בת למקורות, מקורות ייזום, אשר תעסוק בתחומי הפיתוח והיזמות במשק המים ותתחרה במגזר הפרטי תחת מגבלות עד להפרטתה ההדרגתית בין השנים 2010-2014.



בעקבות התנגדות משרד המשפטים, הוכנסו בהצעת ההחלטה מספר שינויים של הרגע האחרון, בהם הגבלת ההפרטה המתוכננת למסלול הנפקה לציבור בלבד והפחתת האחזקה המותרת של מקורות בחברה המופרטת לרף מקסימלי של 20%.



שר התשתיות הלאומיות, בנימין (פואד) בן אליעזר, הציג בישיבת הממשלה את הצעת ההחלטה, המשותפת לו ולשר האוצר, רוני בר-און, וכוללת גם מתן היתר למקורות להקמת מתקן התפלה בהיקף 100 מיליון מ"ק. בן-אליעזר הודה לאנשי אגף התקציבים בראשות קובי הבר על השתתפותם במהלך, וציין כי בבסיס השינוי המבני המוצע, עומדות המטרות שעמדו בבסיס השינוי המבני הקודם (ב-2002), אך זאת תוך שיפור המודל הארגוני עליו הוא נשען והענקת תמריצים כלכליים להבטחת יישומו.



חברת מקורות פועלת כחברה ממשלתית במקטעים השונים של משק המים. במסגרת זו, היא מספקת למעלה מ-1.4 מיליארד מ"ק בשנה לצרכני המים השונים המהווים למעלה מ-65% מהיקף אספקת המים הארצית, במחזור הכנסות של למעלה מ-2.2 מיליארד שקל. בנוסף, מקורות מתפעלת ומפתחת את מפעל המוביל הארצי ובכך מפעילה את עורק ההולכה הראשי.



יו"ר חברת מקורות, אלי רונן, אמר: "אני מברך על אישור השינוי המבני על ידי הממשלה, שיהפוך את מקורות מים לחברת-אם ויאפשר לחברות-בנות לפעול לקידום פיתוח משק המים בישראל בדרך יעילה ותחרותית, כמו גם לממש את הפוטנציאל העסקי של מקורות בעולם".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully