וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומבינות בתעשייה: מעסיקים 4,000 מאכערים

אורה קורן

27.8.2007 / 7:06

התעשיינים מודים כי זו הדרך לקידום ענייניהם בממשלה. דורשים להבדיל בין 400 מתווכים מורשים שהם מעסיקים לאלה שאינם מורשים

התעשיינים הישראליים מודים כי חברות שונות מפעילות מאכערים כדי לקדם את האינטרסים שלהן מול גופי ממשלה. ההודאה מגיעה לאחר שהממשלה החליטה להקים צוות שיתמודד עם תופעת המאכערים. כפי הנראה, הדבר עורר חשש כי פעילות המתווכים הפועלים מטעם חברות תעשייה לצורך קידום תמיכה ממשלתית והטבות אחרות לתעשיינים - תיפסל.

במכתב לראש הממשלה אהוד אולמרט, כתב מנכ"ל התאחדות התעשיינים יהודה שגב, כי יש להבחין בין המתווכים מטעם התעשיינים - שיש לתת להם אישורים להמשיך בפעילותם - לבין מאכערים אחרים שמציפים את הממשלה.

לטענתו ישנם עד 4,000 מאכערים "בלתי מורשים", שפועלים לקידום בקשות של לקוחותיהם בקרב פקידים ומקבלי החלטות בגופים ממשלתיים, שלא על בסיס ענייני. לדבריו, יש להוציא אותם מהמעגל של יועצים המורשים לפעול למען לקוחותיהם, ולקבוע לגביהם עונשים כבדים, כולל הרשעה פלילית. היועצים המורשים יפעלו על בסיס סטנדרטים שייקבעו מראש, מציע שגב.

"פעולת המאכערים היא סימפטום, אך במקביל קיים צורך חיוני במהלך ממשלתי מקיף שיטפל בשורש הבעיה. מהלך זה יביא לצמצום הביורוקרטיה במערכות הממשלתיות, הקטנת המעורבות הממשלתית בתהליכים עסקיים היכן שניתן, האחדת רשויות, הגדלת השקיפות בקבלת החלטות, הגברת הוודאות למשקיעים, קביעת מדיניות עקבית וארוכת טווח וקביעת אמות מידה מחייבות למתן שירות ברמה גבוהה ואיכותית", כתב שגב. לדבריו, ביורוקרטיה מסורבלת וסחבת במתן שירותים יוצרות את הדרישה למעורבות המאכערים.

שגב העריך כי מפעלי תעשייה נעזרים בכ-400 יועצים מומחים, שמייצגים אותם בצורה מקצועית מול משרדי הממשלה. לדבריו, בניגוד למאכערים, היועצים האלה פועלים על בסיס מקצועי ואינם פוגעים במקבלי שירות שאינם מיוצגים. שגב קרא להעניק כתב הסמכה ליועצים אלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully