וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי הזיקוק העלו מחירים - ודלק תקנה יותר בחו"ל

אבי בר-אלי

27.8.2007 / 8:14

חברת דלק מייבאת כיום כ-40% מהתזקיקים שהיא צורכת - ותעלה את שיעור היבוא ל-70%



בחברת דלק ישראל לא מתרשמים מהודעת בתי הזיקוק מסוף השבוע על הורדת המחירים הסיטוניים - ויוצאים לשינוי אסטרטגי. ל-TheMarker נודע כי עד סוף 2007 צפויה דלק לייבא כ-70% מן הדלקים עבור פעילותה מחו"ל; ב-2008 תשמור החברה על רף יבוא של 60%-70%.



כיום מייבאת דלק, בניהולו של אייל לפידות, 40% מן התזקיקים הדרושים לה - שיעור גבוה ביחס לחברות הדלק האחרות - ואת יתרתם היא רוכשת בישראל, בעיקר מבית הזיקוק בחיפה. בעוד כמה חודשים תגיע דלק לשיעור של 70%, לאחר שכבר חתמה על חוזי אספקת תזקיקים בחו"ל - ובראשונה תעבור דומיננטיות אספקת התזקיקים למסלול היבוא.



לפי הערכות, דלק שינתה את מדיניותה בעקבות ייקור מחירי הדלק הסיטוניים מעל למחירם הבינלאומי על ידי בתי הזיקוק בחיפה ובאשדוד לפני כחודש. מהלך זה, שנבע מהסרת הפיקוח על מחירי התזקיקים בבתי הזיקוק, עורר סערה בקרב חברות הדלק הקמעונאיות. אלה החלו בוחנות חלופות יבוא תחת התלות בבית הזיקוק בחיפה - היות שבית הזיקוק באשדוד, שבשליטת קבוצת פז, מספק את מרבית תוצרתו לשימוש תחנות פז והרשות הפלשתינית. בתי הזיקוק הודיעו בסוף השבוע שעבר כי יפחיתו במידה מצומצמת את תוספת הייקור - אך זו ממילא באה על רקע ציפייה לירידת מחירי הדלק בעולם.



בסוף 2007 צפויים להסתיים כל חוזי חכירת המתקנים לאחסון דלקים בפי גלילות, שדלק רכשה השנה, ואז יעמדו לרשותה די מתקני אחסון עבור כמויות היבוא הגדלות. כדאיות היבוא רק תגבר בעתיד, עם החלת הרפורמה הצפויה באגרות הרציף - שתפחית את המיסוי על יבוא הדלק דרך הנמלים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully