וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד החברות הציבוריות: "משרד האוצר והבורסה דוחקים את רגליהן של החברות הקטנות משוק ההון"

חגי עמית

27.8.2007 / 9:05

באיגוד יצאו נגד דרישת האוצר למינוי שלושה עושי שוק; דני גולדשטיין יסיים את תפקידו כיו"ר האיגוד תוך חודשיים



"משרד האוצר והבורסה לניירות ערך דוחקים את החברות הקטנות הנסחרות בבורסה וממאיסים עליהן את השהות בשוק ההון" - כך טענו נציגי איגוד החברות הציבוריות בשבוע שעבר. הדברים נאמרו בישיבה בה נכחו גם הממונה על שוק ההון באוצר, ידין ענתבי, ומנהל מחלקת הפיקוח על המשקיעים המוסדיים באוצר, טדי לין.



יו"ר איגוד החברות, דני גולדשטיין, האשים את האוצר בהחמרה בתקנות לגבי החברות הקטנות ודלות הסחירות. עיקר קצפם של חברי האיגוד יצא בגין הטיוטה שהפיץ האוצר לגבי שערוך ניירות ערך דלי סחירות.



לפי הטיוטה, על גופים מוסדיים לשערך ניירות ערך דלי סחירות באמצעות הערכת שווי של מומחה חיצוני. חברות המעוניינות להימלט מרשימת דלות הסחירות (ומאימת הערכת השווי) צריכות לקחת לא פחות משלושה עושי שוק.



"כל החברות הבורסאיות שמשתמשות היום בעשיית שוק משתמשות בעושה שוק אחד בלבד. אין אפילו חברה אחת שמינתה שניים", אמר גולדשטיין. "אין צורך בשלושה עושי שוק לניירות דלי הסחירות, כדי שהגופים המוסדיים יהיו פטורים מביצוע הערכת שווי.



"מספר עושי השוק בנייר לא יגדיל משמעותית את הסחירות שלו ולא יקטין את המרווחים בין מחיר הקנייה למכירה. הדרישות הנוקשות של האוצר מכבידות על המשקיעים המוסדיים, ומבריחות אותם מניירות הערך דלי הסחירות", הוסיף יו"ר האיגוד.



"אין לנו בעיה עם השערוך. הבעיה שלנו היא שככל שתקשה על נייר דל סחירות, המשקיעים המוסדיים ידירו את רגליהם מהניירות האלה, כי זה כאב ראש. יש ניירות דלי סחירות טובים מאוד", סיכם גולדשטיין.







דני גולדשטיין יסיים את תפקידו כיו"ר איגוד החברות בתוך חודשיים, לאחר שש שנות כהונה בתפקיד, שהוא תפקיד התנדבותי. בימים אלה מגבשת ועדה מיוחדת את שמות המועמדים להחליפו, מתוך מועמדים שהציעו החברות החברות באיגוד.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully