וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצויים לעיתונאי שכף ידו נפגעה עקב הקלדה

חיים ביאור

27.8.2007 / 9:04

העיתונאי פנה לבית הדין לעבודה לאחר שהביטוח הלאומי דחה את תביעתו



פגיעה שסבל עיתונאי בכף ידו, עקב הקלדה במחשב וכתיבה בעט, נחשבת כמחלת מקצוע המזכה אותו בפיצויים מהמוסד לביטוח הלאומי - כך קבע בימים אלה בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, בהחלטה בלתי שגרתית. העיתונאי עמוס אורן ביקש מביה"ד כי יכיר בפגיעה בכפות ידיו ובדלקות שהתפתחו אצלו בגידים כפגיעה בעבודה. אורן פנה לביה"ד לאחר שהביטוח הלאומי דחה את תביעתו.



מהחלטת השופטת לאה גליקסמן ונציגי הציבור ברוך איזנברג ודורית שחר עולה כי אורן עבד במשך 35 שנה כעיתונאי ב"מעריב לנוער", "להיטון" ו"ידיעות אחרונות". עבודתו היתה כרוכה בהפעלת מאמץ בכפות הידיים, לרבות הפעלת אצבעות הידיים וזאת בכתיבה והקלדה במחשב במשך חמש שעות בכל יום, חמישה-שישה ימים בשבוע. לטענת אורן, הפעולות בוצעו על ידו בסביבה שאינה בטיחותית וללא הגנה על כפות ידיו.



גליקסמן קבעה כי "גם אם במהלך יום העבודה התובע ביצע הפסקות בהקלדה, אין בכך כדי לשנות את העובדה שבמשך פרקי זמן ממושכים הוא ביצע ברציפות תנועות חוזרות ונשנות". עוד קבעה כי על פי תקנות הביטוח הלאומי, דלקת בגידים או במקומות חיבור בין השרירים לעצמות, בכף היד או במרפק היא מחלת מקצוע ככל שהעיסוק התמקד בעבודות המחייבות תנועות חד גוניות של אצבעות כף היד או המרפק . את אורן יצגה עו"ד נירה קזז.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully