וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש הוציא צו מניעה זמני נגד חילוט ערבויות היזמים להקמת היישוב יתיר בנגב

אריק מירובסקי

27.8.2007 / 9:09

היזמים זכו במכרזי מינהל לפני שבע שנים, ולאחר שקידמו תוכניות להקמת היישוב התברר כי הוא נמצא על שמורות טבע



בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא צו מניעה זמני המורה למינהל מקרקעי ישראל שלא לחלט ערבויות בסך 3 מיליון שקל שנתנו חברות דנקנר בנייה ופיתוח, ב.ס.ר הנדסה, שמחה אוריאלי ובניו וטורקיז באופק, על הקמת היישוב יתיר בצפון-מזרח הנגב.



מדובר בתוכנית שאותה יזם מי שהיה בתחילת העשור הקודם שר הבינוי והשיכון, אריאל שרון, לפיה יוקמו יישובים קטנים בפריפריות הצפונית והדרומית. אחד מהם תוכנן להיות יתיר, שאמור היה להיות יישוב בן 1,500 יחידות דיור לפחות.



המינהל פירסם באפריל 2000 מכרזים, והחברות זכו בחלק מהם, ואף הגישו תוכנית להקמת 2,800 יחידות דיור, שאושרה במהלך 2001. אבל כעבור זמן התברר שהדברים אינם פשוטים כל כך. לטענת היזמים, המינהל חזר בו מהסכמתו לתוכנית היזמים ודרש שיערכו את התוכנית בשטחים אחרים, שלטענת היזמים מתאימים לתכנון של 700-1,000 דירות בלבד.



הדבר נבע, ככל הנראה, מכך ששטחי היישוב נמצאים בתוך יער ושמורת טבע, ומוגבלים לפיתוח בחלקים אחרים עקב הימצאות אתרים ארכיאולוגיים במקום.



כך, למשל, כתבה מתכננת מחוז דרום במשרד הפנים, אליסיה סיבר, במסמך משנת 2003, כי "קיים קושי עצום לתכנן את היישוב במיקום הנוכחי. כנראה שהקרקע הנותרה לתכנון מאוד מצומצמת, ויש בעיה אמיתית לתכנן את היישוב בצורה סבירה תוך שמירה על כדאיות כלכלית ליזמים הפרטיים. לכן יש לבחון אפשרות לשינוי מיקום היישוב".



היזמים מצאו עצמם כלואים בפרויקט שלא ניתן לבצע אותו בפועל, ואם ניתן - הוא אינו כדאי כלכלית. כל הנסיונות להגיע עם המינהל לפתרון מוסכם בנוגע ליתיר, עלו בתוהו.



לפני כשבועיים שלח המינהל מכתב ליזמים, שבו הודיע להם, כי הפרו את החוזה, ולפיכך החליט לחלט את הערבויות שנתנו, שעה שזכו במכרז.



היזמים עתרו באמצעות עוה"ד רונן בר-און, עדי בן כוכב ושמעון בן ישי ממשרד עוה"ד רונאל פישר ושות', וביקשו לקבל צו מניעה זמני נגד חילו ט הערבויות, וזאת לנוכח התנהלות המינהל לכל אורך הדרך, וביום חמישי נעתר השופט יעקב צבן לבקשתם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully