וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסק דין: לקה בלבו לאחר ויכוח עם פקיד השומה - ויוכר כנפגע בתאונת עבודה

חיים ביאור

27.8.2007 / 9:13

מומחה רפואי סבר כי קיים קשר סיבתי בין פגישות העבודה עם פקיד השומה לבין האוטם בשריר הלב ממנו סבל הנפגע



בעל עסק שניהל שיחה קשה עם פקיד מס הכנסה ולאחר מכן לקה בלבו יוכר כנפגע תאונת עבודה ויקבל פיצוי קבוע מהביטוח הלאומי - כך פסק בסוף השבוע שעבר בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב.



ביולי 2001 נקרא אברהם נתנאל למפקח מס הכנסה כדי לדון בדו"חות הכספיים של העסק שלו. בשיחה הצביע המפקח על ממצאים העשויים להוביל לפסילת הספרים של העסק ועל צעדי ענישה שיינקטו נגד נתנאל. השיחה התקיימה על רקע פסילת ספרי החשבונות של נתנאל שנים אחדות קודם לכן. מפסק הדין של השופט אילן איטח עולה כי כמה ימים לאחר הפגישה במס הכנסה חש נתנאל בכאבים בצד שמאל, שלוו בזיעה קרה. הוא אושפז בבית חולים תל השומר, שם אובחן אצלו אוטם שריר הלב. למחרת עבר צנתור וכעבור חודשיים צנתור נוסף.



נתנאל פנה לביטוח הלאומי בתביעה שיכירו בו כזכאי לפיצוי בגין האוטם בלבו, מכיוון שלטענתו מדובר בתאונת עבודה. הביטוח הלאומי דחה את התביעה בנימוק שאין מדובר באירוע אחד וחריג, אלא במתח מתמשך לאורך תקופה, שאינו קשור לפגישה שקיים עם המפקח במס הכנסה. נתנאל פנה לבית הדין לעבודה.



מומחה רפואי שמינה בית הדין סבר כי קיים קשר סיבתי ברור בין פגישות העבודה של נתנאל עם פקיד השומה לבין האוטם החריף בשריר הלב ממנו סבל. "בפגישות עם גורמי המס גבר הלחץ הנפשי על נתנאל והחל תהליך של תעוקה בלתי יציבה, שגרמה לבסוף לאוטם בשריר הלב", קבע המומחה.



השופט איטח אימץ את עמדת המומחה, וקבע שמדובר בתאונת עבודה. הוא חייב את הביטוח הלאומי לשלם הוצאות משפט ושכר טרחת עורך דין. את נתנאל ייצג עו"ד שוקי אליוביץ. את הביטוח הלאומי ייצגה עו"ד מאיה הכט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully