וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר התקשורת מהדק את הרגולציה

ערן גבאי

27.8.2007 / 11:30

אטיאס מחמיר עם חברות התקשורת: תקן חדש לדיווח חשבונות טלפון יחייב הצגת נתוני צריכה ממוצעים והשוואתיים בפני הלקוח

שנתיים חלפו מאז הרפורמה של שרת התקשורת לשעבר, דליה איציק, ליצירת תקן מחייב לדיווח חשבונות הטלפון לצרכני התקשורת. כעת נודע כי המשרד, תחת השר אריאל אטיאס, צפוי לפרסם בתוך חודש תו תקן חדש לדיווח חשבונות הטלפון. תו התקן יחייב את כל חברות התקשורת, ויופיע כתיקון חדש ברישיונותיהן - כך נודע ל-TheMarker. ממשרד התקשורת לא נמסרה תגובה לידיעה.

תו התקן החדש יחייב את כל חברות התקשורת לשלוח למנוייהן, במסגרת חשבונות הטלפון החודשיים, פירוטים של ממוצע דקות השיחה שנעשה בהן שימוש, התשלום הממוצע בעבור כל דקת שיחה, ונתונים השוואתיים לגבי צריכת השירות של כל מנוי בחודשים האחרונים. זאת, על מנת שהצרכן יידע בצורה מדויקת אם התשלומים הנגבים ממנו בעבור דקת שיחה מתייקרים.

תו התקן החדש נמצא בשלבי גיבוש אחרונים במשרד התקשורת. החברות יתעדכנו בו במהלך השבועות הקרובים. כאמור, לפני כשנתיים קידם המשרד את מה שקרוי בשפה המקצועית תקן (5262) לגילוי נאות של חשבונות הטלפון המוגשים לצרכנים. כלומר, זהו תקן המציג שקיפות המגיעה לכל צרכן תקשורת כשהוא פותח את חשבון התקשורת החודשי שלו.

עושים השוואות

משרד התקשורת בדק אז במשך כשנה את האפשרות לשפר את הדיווח של חברות התקשורת ללקוחות ולספק פירוט נוסף של החשבונות, הכולל פירוט מדויק של זמן השיחות, יעדי השיחות ועלויות לדקת שיחה. חברות התקשורת לחצו אז על המשרד לדחות ככל האפשר את יישום התקן בטענה שהוא יקר ובלתי כדאי, אך התקן אושר ונכנס לרישיונות החברות.

אלא שהיום משרד התקשורת מוצא עצמו עדיין באותה נקודת התחלה במאבק שלו במחירי חברות התקשורת ובמבצעיהן, וסבור כי גם התקן הנוכחי לא נותן מענה של ממש להבנת חשבונות הטלפון. שר התקשורת אטיאס אמר לא פעם כי "יש להפסיק את העוול שנגרם לצרכנים, שאינם מודעים לסעיפים הקטנים בהתקשרויות השונות".

המאפיינים של תו התקן החדש שמגבש משרד התקשורת דומים ומזכירים את תוכנית "בול בשבילך" של חברת פרטנר, שהושקה בחודשים האחרונים. התוכנית מאפשרת למנויים לקבל בחשבונות הטלפון שלהם המלצות לניהול מושכל של חשבון הטלפון על סמך מאפייני הצריכה האינדיווידואלים של כל לקוח.

באחרונה דיווחנו כי במשרד התקשורת בוחנים גם אפשרות להקים אתר השוואתי לתוכניות התעריפים של חברות התקשורת, תוך שימת דגש על חבילות התעריפים הרבות בשוק הסלולר.

בשיחות של בכירי המשרד עם בכירים בשוק הסלולר נאמר להם כי המשרד עשוי להקים בעצמו, או לדאוג להקמת אתר שכזה, לטובת הציבור, אך בכל מקרה הוא לא יעשה זאת לפני שהבדיקה בעניין אופי ועוצמת התחרות בשוק הסלולר הישראלי תסתיים. בדיקה זו מתבצעת על ידי החברה הבינלאומית NERA, שנשכרה על ידי משרד התקשורת ומבצעת בחינה של התחרות בשוק הסלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully