וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילן: על הרב יוסף להתנצל על דבריו כי חיילים נהרגו בשל אי-שמירת מצוות

יאיר אטינגר

27.8.2007 / 11:28

ח"כ וילן: עליו להתנצל על "דברי ההבל והבלע"; השר ישי: דבריו הוצאו מהקשרם, הוא מתפלל כל יום לשלום החיילים



מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף אמר בדרשה שנשא בשיעורו במוצאי שבת כי חיילי צה"ל נהרגו מכיוון שאינם שומרים מצוות. "האם זה פלא אם חס ושלום נהרגים חיילים במלחמה?", שאל הרב. "הם לא שומרים שבת, לא שומרים תורה, לא מתפללים ולא מניחים תפילין בכל יום. פלא שהם נהרגים? לא פלא. השם ירחם עליהם ויחזיר אותם בתשובה", אמר יוסף.



בתגובה קרא ח"כ אבשלום וילן (מרצ) ליוסף להתנצל על "דברי ההבל והבלע שאמר". וילן, יו"ר שדולת חיילי המילואים בכנסת, אמר כי יוסף "חייב להתנצל בפני המשפחות השכולות. יש גבול לדברי האוולת שרב בישראל יכול לומר. לפני שנה חיילים חילוניים ודתיים נהרגו במלחמת לבנון השנייה בזמן שתלמידיו של יוסף חסו באוהלה של תורה מבלי שסיכנו את עצמם".



יו"ר ש"ס, אלי ישי, אמר כי דבריו של הרב יוסף הוצאו מהקשרם. "הרב מתפלל יום-יום ושבת-שבת שחיילי צה"ל ישובו הביתה בריאים ושלמים", אמר ישי, "כשחייל צה"ל נהרג, הרב מזיל דמעות, בוכה, מכנס את כולם ואומר: בואו נתפלל. כל אחד ואחד מאתנו מצווה ומחויב להתפלל, לשמור תורה ומצוות למען חיילי צה"ל"..



לדברי ישי, "הרב ציטט בשיעורו גמרא מפורשת במטרה לעורר את עם ישראל, שערבים זה לזה בחודש אלול. הוא אמר שאם אחד חוטא זה יכול להשפיע גם על חיילי צה"ל וקרא לכולם להרבות בתשובה וסליחות, גם להצלת חיילי צה"ל שישובו בריאים ושלמים. כמו בשיעורים רבים, הרב סיים את שיעורו במוצאי שבת בתפילה בציבור לשלומם של חיילי צה"ל 'שיתגברו על אויביהם וימחצו אותם'".



הבוקר עודכן הרב בעוצמת הסערה שעוררו דבריו ממוצאי שבת. בביתו שהו באותה שעה ישי, וכן הרב הראשי לישראל, שלמה עמאר, והרב משה מאיה, חבר מועצת חכמי התורה של ש"ס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully