וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל הריח: ייצוגית על סך 225 מיליון שקל נגד פרוטרום תעשיות בגין מטרדי ריח קשים

נורית רוט

27.8.2007 / 12:35

על פי התביעה, החברה היא המקור לאירועים רבים של זיהום אוויר חריף ומטרדי ריח קשים באזור המפעל במפרץ חיפה



לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה היום בקשה לאישור תובענה ייצוגית בסך של 225 מיליון שקל נגד החברה הציבורית תעשיות. פרוטרום פועלת בתחום התעשיות הכימיות ומפעילה מפעל במפרץ חיפה המייצר תמציות טעם.



התביעה הוגשה על ידי תושב קרית חיים, יעקב בריוטי, שעל פי התביעה סובל מזה שנים בתדירות רבה מריחות רעים שמקורם בפרוטרום, וכן על ידי תושב מושב נטועה, בני כהן, אשר סובל גם הוא מריחות רעים שמקורם בחברה, בעת נסיעותיו היומיומיות בכביש עכו חיפה עד לצומת קרית אתא, למקום עבודתו שבצומת חוצות המפרץ. השניים מיוצגים על ידי עוה"ד אמיר ישראלי, רם גורודיסקי ויוחי גבע.



על פי התביעה, החברה היא המקור לאירועים רבים של זיהום אוויר חריף, מטרדי ריח קשים, ביניהם אירוע שהתרחש לפני כשלושה שבועות, במהלכו התכסו שמי מפרץ חיפה בריחות קשים ומדמיעים שמהם סבלו תושבי האזור.



התובעים מציינים כי במהלך השנים הוצעו מספר רב של פתרונות לבעיית הפליטה לאוויר של חומרים היוצרים מטרדי ריח על ידי מפעל פרוטרום, ואולם הם לא יושמו מעולם ויעילותם הוטלה בספק. גם הצעדים שננקטו על ידי פרוטרום, נטען, היו בבחינת טלאי על טלאי תוך שהמפעל ממשיך ליצור מטרדי ריח. לפיכך טוענים התובעים כי מדובר במפעל מזהם מהסוג הגרוע ביותר, הפוגע באופן רציף באיכות החיים של תושבי מפרץ חיפה.



התביעה הוגשה בשם שלוש קבוצות: תושבים המתגוררים ברדיוס של 3.5 קילומטרים ממפעל פרוטרום (בעיקר תושבי קריית חיים וקרית אתא); תושבים העובדים ברדיוס של 2 קילומטרים מהמפעל, ותושבים המתגוררים באזור חיפה והצפון ועושים שימוש יומיומי בכביש עכו-חיפה במקטע הסמוך לצומת קרית אתא, ובסה"כ כ-170,000 איש. (א 837/07 בש"א 12939/07)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully