וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א: מדד המעו"ף מאבד 0.3%

טל לוי

27.8.2007 / 12:31

מניית דלק נדל"ן מוסיפה 1.9% לאור דו"חות טובים, ואפריקה מתממשת ב-1.6% לאחר ריצה של 22% בשבוע

ירידות שערים קלות נרשמות בשעה זו בבורסה של תל אביב: מדד המעו"ף מאבד 0.4% וכך גם מדד תל אביב 100. מדד מניות הנדל"ן מאבד 1.1% ומחזורי המסחר מסתכמים ב-400 מיליון שקל. בשבוע האחרון הוסיף מדד המעו"ף כ-4%.

בבורסה אירופה נרשמות עליות זה היום ה-7 ברציפות, למעט בבורסת לונדון שסגורה לרגל חג. בינתיים ממתינים המשקיעים לפתיחת המסחר בארה"ב - אשר יקבע את הכיוון בשעות המסחר האחרונות.

בתקופה שכזו מושפע המסחר בדרך כלל מתוצאות הדו"חות הכספיים, אולם בימים אלה כאשר השווקים ידעו ירידות חדות בשל משבר משכנתאות הסאבפריים - נשואות העיניים אל בורסות ארה"ב והמסחר שם מכתיב את הנעשה בבורסה בתל אביב בדיוק נמרץ.

גם אם נתעלם לרגע מהנעשה בארה"ב, הרי שבינתיים מציגות החברות דו"חות טובים המשקפים צמיחה בפעילות העסקית. סיבות לצמיחה זו הן סביבת ריבית נמוכה שמצד אחד מורידה את עלויות המימון ומצד שני, דוחפות את הציבור לבורסה ובכך מזרימות ביקושים למניות - מה שמעלה את ערך החברות בשוק.

היום בשעה 18:30 צפוי בנק ישראל להודיע על גובה הריבית במשק. בכל בתי ההשקעות סבורים כי הריבית תועלה ב-0.25% לרמה של 4% כאשר חלק מהכלכלנים סבורים כי גם עלייה של 0.5% לא תפתיע. בשוק כבר יודעים זמן רב כי הכיוון הכללי הוא העלאת ריבית כך שאלא אם יבצע בנק ישראל צעד חריג - אמורים המשקיעים להגיב בלא התרגשות מיוחדת להודעה עצמה.

האינדיקטורים החיוביים של מדינת ישראל מצביעים על שיפור במצב המדינה, אשר מתבטא גם במצבו של הציבור. אחד המדדים לשיפור זה הוא העלייה בצריכה הפרטית. במילים פשוטות: לציבור יש יותר כסף ולכן הוא רוכש מוצרים רבים יותר. היצרנים, שרואים את הביקוש הגבוה, מעלים מחירים וכך נכנס המשק למצב של עליית מחירים - אינפלציה. ביטוי לאינפלציה זו הגיע במדד המחירים לחודש יולי שהפתיע ועלה בשיעור ניכר של 1.1%.

הצעד הכלכלי המקובל במקרים שכאלה הוא "צינון" הצריכה באמצעות העלאת ריבית: כאשר הריבית גבוהה, קיים תמריץ לחסוך כסף רב יותר ולא להוציאו על קניות. העלאת ריבית אינה חביבה על המשקיעים בבורסה שכן מצד אחד היא מטילה הוצאות מימון גבוהות על החברות ומצד שני גורמת לציבור להסיט כסף לטובת השקעה בטוחה בפקדון בנקאי ולא בבורסה.

דלק נדל"ן שילשה הכנסותיה

דלק נדל"ן מוסיפה 0.1%. החברה דיווחה היום כי הכנסותיה ברבעון השני של 2007 גדלו פי 3.3 בהכנסות ל-1.1 מיליארד שקל וכי הרווח הנקי הסתכם ב-91.5 מיליון שקל לעומת 141.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה ברווח נובעת משערוך נכסים ענק שביצעה החברה ברבעון המקביל.

אפריקה ישראל שהוסיפה 22% מאז יום ראשון שעבר, מאבדת 2.8%. אפריקה דיווחה אתמול כי הרוויחה ברבעון השני של 2007 כ-3.5 מיליארד שקל - רובם המכריע כרווח מהנפקת החברה הבת אפי פיתוח.

ירידות קלות נרשמות במניות הבנקים הגדולים כאשר הפועלים מאבד 0.7% ולאומי יורד 0.7%. טבע מוסיפה 0.3%.

סקופ מאבדת 3.3%. משווקת מוצרי המתכת סובלת מחולשה במחירי המתכות אם כי הדו"חות הרבעוניים עצמם דווקא נראים טוב: הכנסות החברה ברבעון השני צמחו ב-15% לעומת הרבעון המקביל ל-310.7 מיליון שקל והרווח הנקי ב-11% ל-24.4 מיליון שקל כאשר לעומת הרבעון הקודם הוא ירד ב-20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully