וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר שוקי הון: האיחוד של ילין לפידות והגאות בשוק ההנפקות הביאו לזינוק של 70% ברווח לכ-14 מיליון שקל

שרון שפורר

27.8.2007 / 12:46

הכנסות ילין לפידות הסתכמו ברבעון השני של השנה ב-14 מיליון שקל



חברת החיתום לידר שוקי הון חתמה את הרבעון השני של השנה עם רווח של 13.8 מיליון שקל מול 8.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד וזאת כשהכנסותיה זינקו ל-42.9 מיליון שקל ברבעון זה - מול 24.1 מיליון שקל ברבעון השני של 2006.



מחצית מההכנסות - כ-21 מיליון שקל - הגיעו מתחום ההנפקות, וזאת מול 15.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. 7 מיליון שקל נוספים הגיעו בשל אחזקה של 50% בילין לפידות, כלומר, הכנסות ילין לפידות הגיעו לגובה של 14 מיליון שקל ברבעון. לכן, אין זו הפתעה שהצמד ילין לפידות מבקש כעת לפתוח מחדש את ההסכם עם לידר שוקי הון.



את המחצית הראשונה של השנה חתמה החברה שעוסקת בחיתום, הנפקות, ברוקראז', ומחזיקה כאמור גם ב-50% מבית ההשקעות ילין לפידות, עם הכנסות של 92.7 מיליון שקל - גידול של יותר מפי 2 מול המחצית המקבילה אשתקד, ועם רווח נקי של 34 מיליון שקל מול רווח של 16 מיליון שקל, שלא כלל את התוצאות של ילין לפידות בתקופה המקבילה אשתקד.



החברה לא חייבת רק לילין לפידות את תודתה. גם הנפקת בז"ן בתחילת השנה - שהיתה ההנפקה הגדולה בתולדות שוק ההון עם היקף של כ-7 מיליארד שקל במניות - תרמה לרווח הנקי של לידר שוקי הון, שכן העמלה ממנה הגיעה לגובה של 15 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה.



מלבד בז"ן השתתפה לידר שוקי הון מאז תחילת השנה ב-60 הנפקות ציבוריות ופרטיות, והפצה של ני"ע מול 40 עסקות כאלו במחצית הראשונה של 2006.



דני ברק, מנכ"ל לידר שוקי הון, ממשיך גם השנה להדפיס כסף לשרם פודים קלנר וגם לעצמו. מנכ"ל חברת החיתום מחזיק ב-15% מהחברה ומתוקף אחזקה זו לקח עד כה הביתה בדיווידנדים 4.3 מיליון שקל. כעת מחלקת לידר שוקי הון דיווידנד נוסף של 10 מיליון שקל - מזה, 1.5 מיליון שקל יגיעו לכיסו של ברק. לידר שוקי הון נסחרת כיום לפי שווי של 270 מיליון שקל, כך ששווי האחזקות של ברק בחברה מגיע ל-40 מיליון שקל.



התוצאות הטובות של לידר שוקי הון מצטרפות לתוצאות חזקות שהציגו לאחרונה שתי חברות החיתום הגדולות בשוק - פועלים אי.בי.אי וכלל פיננסים חיתום (שאמנם אינה ציבורית, אבל ניתן ללמוד על תוצאותיה מהדו"ח של החברה האם - כלל פיננסים בטוחה).



אצל כל השלוש הסתיים הרבעון עם שיפור משמעותי של עשרות אחוזים בתוצאות - אך לא בטוח שהם יצליחו לשחזר את ההישג במחצית השנייה של השנה. זאת, שכן עם הירידות בשווקים והחששות ממשבר האשראי החל שוק ההנפקות לספוג זעזועים משמעותיים. זעזועים אלו כוללים דחייה ואף ביטול של הנפקות, כשבהנפקות המעטות שיוצאות לשוק נאלצים החתמים לממש התחייבויות חיתומיות ולאסוף סחורה, מה שמהווה סיכון משמעותי לפעילות שלהם.



מסיבה זו ספגו מניותיהן של חברות החיתום אש כבדה בתקופה האחרונה. מניית לידר שוקי הון למשל, נחתכה ב-31% בחודש האחרון, ובשיעור דומה נחתכה גם פועלים אי.בי.אי אשר סובלת גם מאשפוז ממשוך של מייסד חברת החיתום והאיש שמושך בה מאחורי הקלעים - רונן צלניר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully