וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות מאכזבות ל-OTI: ההפסד התפעולי הוכפל ברבעון השני ל-4 מיליון דולר עקב גידול נוסף בהוצאות התפעול

עומרי כהן

27.8.2007 / 16:06

ההכנסות התכווצו ב-1% ל-10.3 מיליון דולר: המנכ"ל בשן: "במחצית השנייה של 2007 תתחזק הצמיחה"



"ההכנסות במחצית הראשונה של 2007 היו בהתאם לציפיות המוקדמות שלנו", אמר היום עודד בשן, יו"ר ומנכ"ל אינוביישנס (OTI), לאחר שהחברה פירסמה תוצאות כספיות מאכזבות לרבעון השני של השנה. תוצאות מספקות הסבר ברור לשאלה, מדוע נסחרת כיום מניית OTI ברמת שפל של קרוב לארבע שנים, לאחר שאיבדה 24% מערכה מתחילת 2007.



חברת OTI מראש פינה מפתחת ומשווקת כרטיסים חכמים המופעלים ללא מגע, המבוססים על מעבדים זעירים. יישומים שפותחו על ידי החברה כוללים מערכות תשלום לתחנות דלק, לתחבורה ציבורית ולמגרשי חניה, וכן לתעודות זהות ולדרכונים אלקטרונים.



ברבעון השני של 2007 הצטמקו הכנסותיה ב-1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-10.3 מיליון דולר. בשל כך, גם הרווח הגולמי התכווץ ב-3% לעומת הרבעון המקביל ל-4.4 מיליון דולר. גם הרווחיות הגולמית נחלשה ב-1% ל-43% מסך ההכנסות. לדברי בשן, במחצית השניה של 2007, ובעיקר לקראת סוף השנה, צפויה הצמיחה בהכנסות להתחזק.



אבל הקפאון בהכנסות והירידה ברווחיות הגולמית לא הפריעה ל-OTI להמשיך ולתגמל בנדיבות את מנהליה ועובדיה. ברבעון השני גדלו הוצאות התפעול של החברה ב-29% לעומת הרבעון המקביל ל-8.3 מיליון דולר. בשל כך, זינק ההפסד התפעולי פי שניים ל-3.9 מיליון דולר ואילו ההפסד הנקי זינק ל-3.2 מיליון דולר (17 סנט למניה), לעומת הפסד של 2 מיליון דולר ברבעון המקביל.



היקף העלויות של OTI ברבעון השני כלל גם הוצאות בהיקף של 1.3 מיליון דולר (7 סנט למניה), שנרשמו בגין השווי ההוגן המגולם באופציות שחילקה החברה לבכיריה. הוצאות אלו אף גדולות ב-27% מסך ההוצאות על אופציות שנרשמו ברבעון המקביל אשתקד ומעידות על מדיניות חלוקת האופציות הנדיבה של החברה למנהליה, אשר מגיעה על חשבון רווחי המשקיעים.



אולם גם במונחי מזומן נראות התוצאות שהשיגה OTI מאכזבות ביותר. בששת החודשים הראשונים של 2007 שרפה החברה 4.2 מיליון דולר, וקופת המזומנים שלה הצטמקה ל-44.1 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת היה שלילי באותה התקופה ועמד על מינוס 3.8 מיליון דולר.



ביום שישי האחרון נסחרה מניית OTI במחיר של 5.3 דולרים, המשקף לחברה שווי של 100 מיליון דולר. בשנה האחרונה גדל מספר מניותיה ב-47% ל-18.9 מיליון מניות.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully