וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בשוק הדיור בארה"ב: מספר הבתים הקיימים למכירה בשיא של 16 שנים; חודש 5 ברציפות של ירידה במכירות

TheMarker

27.8.2007 / 17:15

עם זאת, מכירות בתים קיימים ירדו ביולי בקצב מתון מהצפוי לקצב שנתי של 5.75 מיליון, מסר איגוד סוכני הנד"לן



מכירות בתים קיימים בארה"ב ירדו בחודש יולי ב-0.2% לקצב שנתי של 5.75 מיליון בתים, כך מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן (NAR) בארה"ב. הירידה במכירות בתים קיימים, זה החודש החמישי ברציפות, היתה מתונה מתחזיות הכלכלנים, אשר צפו ירידה של 0.9% במכירות לקצב שנתי של 5.7 מיליון בתים. עם זאת, מלאי הבתים הקיימים העומדים למכירה בשוק גדל בחודש שעבר ב-2.2% ל-3.85 מיליון בתים - רמתו הגבוהה ביותר זה 16 שנים. המחיר החציוני של בתים קיימים ירד ביולי ב-0.6% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת.



נתוני מכירות הבתים הקיימים שפורסמו היום באים לאחר שמשרד המסחר האמריקאי דיווח בשבוע שעבר במפתיע על גידול של 2.8% במכירות בתים חדשים בארה"ב בחודש יולי, לקצב שנתי של 870 אלף יחידות, וכי מלאי הבתים העומדים למכירה ירד זה החודש הרביעי ברציפות. הגידול במכירות הבתים היה בניגוד לתחזיות הכלכלנים אשר צפו ירידה במכירות לקצב שנתי של 820 אלף בתים. כמו כן, תוקנו כלפי מעלה נתוני מכירות הבתים לחודש יוני ל-846 אלף יחידות לעומת 834 אלף יחידות שעליהן דווח במקור. עם זאת, מכירות הבתים בחודש שעבר היו נמוכות ב-10.2% לעומת המכירות בחודש יולי 2006.



מלאי הבתים העומדים למכירה בארה"ב ירד בחודש יולי ב-1% - ירידה חודשית רביעית ברציפות - לרמה של 533 אלף יחידות. מלאי הבתים למכירה נמוך כעת ב-7% מרמתו בחודש יולי 2006. המחיר החציוני של בתים חדשים בארה"ב עלה בחודש יולי ב-0.6% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת ל-239,500 דולרים.



איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב קיצץ מתחילת השנה את תחזית המכירות של בתים חדשים וקיימים לשנת 2007 לא פחות משמונה פעמים, וזאת על רקע סימני ההאטה בשוק הדיור. כעת, הוא צופה כי מכירות בתים חדשים יסתכמו השנה ב-852 אלף יחידות לעומת 1.05 מיליון יחידות בשנת 2006. בשבוע שעבר מסר משרד המסחר האמריקאי כי התחלות הבנייה בארה"ב נפלו בחודש יולי ב-6.1% לקצב שנתי של 1.381 מיליון בתים - רמתו הנמוכה ביותר זה עשור.



הבנק הפדרלי, אשר טוען מתחילת השנה כי ההאטה בשוק הדיור האמריקאי נמצאת בשליטה, הודה באחרונה כי ההאטה בשוק זה צפויה להיות ממושכת משהוערך תחילה. "נתונים שפורסמו באחרונה על הפעילות בשוק הדיור פגעו באופטימיות שלי לגבי הגעתו של השוק לתחתית", אמר נגיד הבנק הפדרלי של ריצ'מונד, ג'פרי לאקר, מוקדם יותר השבוע. הקשחת תנאי האשראי "עלולה לפגוע עוד יותר בהשקעות בשוק הדיור", הוסיף לאקר.



ההאטה בשוק הדיור האמריקאי זיעזעה את שוקי האשראי העולמיים בשבוע שעבר על רקע נפילה חדה בשווי של אג"ח מגובות משכנתאות, אשר גרמה לביטול קווי האשראי של כמה חברות במגזר. קאנטריווייד פייננשל, חברת המשכנתאות הגדולה ביותר בארה"ב, נאלצה בשבוע שעבר לנצל את קווי האשראי שלה בבנקים לאחר שנמנע ממנה לגייס הון באמצעות הנפקות אג"ח. בנק אוף אמריקה, הבנק השני בגודלו בארה"ב, רכש השבוע מניות של קאנטריווייד בשווי של 2 מיליארד דולר.



הבנק הפדרלי, ובראשו היו"ר בן ברננקי, ניסו באחרונה להרגיע את החששות בשוקי האשראי מבלי להידרש להורדה של הריבית בארה"ב. עם זאת, לפי ההערכות בשוק, צפוי הבנק הפדרלי להוריד את הריבית בלפחות 0.25% עד פגישתו הבאה או במהלכה, אשר תתקיים ב-18 בספטמבר. מוקדם יותר החודש אף הוריד הבנק הפדרלי את הריבית על ההלוואות שהוא מענקי לבנקים מסחריים בארה"ב ב-0.5% לרמה של 5.75%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully