וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוטרי הרשות חילצו מידי המון זועם קצין צה"ל שנכנס בטעות לג'נין; מכוניתו הוצתה

27.8.2007 / 18:23

השוטרים הפלשתינאים ניהלו חילופי אש עם חמושים מהג'יהאד האיסלאמי שניסו לפגוע בקצין



מאת אבי יששכרוף ושירות "הארץ"



אנשי כוחות הביטחון של הרשות הפלשתינית ניהלו היום (שני) קרב יריות עם חמושי הג'יהאד האיסלאמי, שניסו לפגוע בקצין צה"ל בדרגת רב סרן שנכנס בטעות עם מכוניתו לג'נין. הקצין חולץ מהמקום ללא פגע והועבר לידי יחידת התיאום והקישור, אך מכוניתו הוצתה על ידי תושבים במקום.



האירוע החל כששוטר תנועה פלשתיני הבחין בקצין הישראלי שהיה במדים צבאיים בתוך מכונית במרכז ג'נין. הוא עצר אותו לבדיקה והזעיק מיד כוחות נוספים למקום. בינתיים התקרבו תושבים לרכב וניסו לפגוע בקצין. השוטרים הפלשתינאים הצליחו לחלץ אותו ולהעבירו למוקטעה (המפקדה הראשית של מנגנוני הביטחון) בג'נין.



אנשי ג'יהאד איסלאמי ירו לעבר המוקטעה בניסיון לפגוע בחייל, והשוטרים הפלשתינאים השיבו אש. תושבים פלשתינאים הציתו את רכבו של הקצין הישראלי שנותר מאחור. בתיאום עם המפקד הישראלי מינהלת התיאום והקישור בג'נין, סא"ל פארס עטילה, הועבר הקצין לידי צה"ל.



בתקרית נוספת פגעו חיילי צה"ל בחמוש פלשתינאי שירה לעברם במחנה הפליטים עין בית עילמה שבשכם.



ברצועת עזה ירו הבוקר חיילי צה"ל למוות בפלשתינאי, סמוך לגדר המערכת המקיפה את הרצועה. מקורות פלשתיניים מסרו כי ההרוג הוא פריד אבו זאהר, חקלאי בן 43. הוא נורה ממזרח למחנה הפליטים אל-מראזי שבמרכז הרצועה. מצה"ל נמסר, כי החיילים ירו בו משום שחשדו שבכוונתם להטמין מטען חבלה סמוך לגדר המערכת. כשהבחין בחיילים, ניסה להימלט. בצה"ל לא ידעו לומר אם הפלשתינאי היה חמוש. רופא פלשתיני שהוזעק למקום מסר, כי על גופתו לא נמצא נשק.



מוקדם יותר השמיד כלי טיס של חיל האוויר משגר רקטות קסאם בעיירה בית חנון שבצפון רצועת עזה, כך מסרו עדי ראייה פלשתינאים. ככל הנראה, מדובר במשגר בו נעשה שימוש הבוקר לירי רקטה לעבר הנגב המערבי. הרקטה לא גרמה נפגעים או נזק, והג'יהאד האיסלאמי קיבל אחריות על הירי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully