וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כצפוי: פישר העלה את הריבית ברבע אחוז

אלי שיצר

27.8.2007 / 18:53

העלייה הניכרת במדד חודש יולי אילצה את בנק ישראל להעלות את הריבית כדי "לצנן את המשק". הריבית עומדת כעת על 4%

בהתאם לציפיות, נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, העלה את הריבית במשק ב-0.25% לרמה של 4%. ריבית הפריים עלתה אף היא לרמה של 5.5%.

בהודעת בנק ישראל צוין כי העלאת הריבית נעשית במסגרת מאמציו לשמור על יעד האינפלציה (3%-1%) בשנת 2007, לנוכח האצת האינפלציה בחודשים האחרונים וצמיחתו המהירה של המשק.

מדד חודש יולי, שעלה בשיעור ניכר של 1.1%, לא הותיר לפישר ברירה. האינפלציה הגבוהה מאותתת על עליית מחירים במשק, כאשר הצעד הכלכלי המקובל במקרים שכאלה הוא "צינון" הצריכה באמצעות העלאת ריבית. פער הריביות בין הריבית השקלית לריבית של הבנק המרכזי בארה"ב הצטמצם ונותר כעת על 1.25%.

ירידה צפויה גם בארה"ב

פישר יכול גם להניח כי נגיד הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, יודיע ב-18 בספטמבר על הורדה של 0.25% לפחות בריבית הבסיס בארה"ב, שעומדת מאז יוני 2006 על 5.25% - בכך יחסוך לפישר העלאה מהירה וכואבת של ריבית הבסיס בארץ. ביום שישי הקודם הוריד ברננקי את ריבית הניכיון בין הבנקים ב-0.5%, מה שמעלה את ההסתברות להורדת הריבית בארה"ב בישיבה הקרובה.

אתמול ציינו במריל לינץ' כי "בנק ישראל לא צריך להעלות את הריבית בצורה אגרסיבית כמו שצופה השוק". במריל לינץ' העריכו כי הריבית בארץ תועלה ב-0.25%. "השוק צופה עלייה חזקה בריבית ובטווח קצר מדי", כתבו במריל בהתייחס לעלייה של 1% בריבית בטווח של חודשיים שחוזים גורמים בשוק.

לסיום ציינו במריל לינץ' כי נראה שהצמיחה בישראל הגיעה לשיא ומנגד נרשמת האטה בארה"ב, מה שעשוי להשפיע על היצוא. הבנק האמריקאי צפוי להוריד את הריבית ב-0.75% עד סוף השנה, דבר שימתן את הפער בין הריבית השקלית לאמריקאית. מכאן הם גוזרים שאין צורך למהר ולהעלות את הריבית בצורה חדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully