וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: למרות הילשותו של הדולר לאחרונה עדיין לא ברור האם מדובר בהעלאת הריבית האחרונה עד תום השנה

אלי שיצר

27.8.2007 / 19:20

אוהד מראני החלטת בנק ישראל להעלות הריבית ב-0.25% היא מוצדקת ונכונה בנתונים הכלכליים הנוכחיים ובמצבו של המשק



אבינועם נחום, הכלכלן הראשי בכלל פיננסים בטוחה, מציין כי העלאה של 0.25% בריבית היתה מתבקשת לנוכח המדדים האחרונים הגבוהים, בהם המדד של יוני שכבר קפץ ל-1.1%. עם זאת, בעקבות היחלשותו של הדולר אל מול השקל צפויים המדדים הקרובים להיות נמוכים ואף שליליים. השקל התחזק מול הדולר לאחרונה בניגוד למגמה העולמית של השווקים המתפתחים וזאת עקב הציפיות שהיו בשוק להעלאת הריבית.

העלאת הריבית המתונה של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, התאפשרה הודות לסממנים להורדת ריבית צפויה בישיבת הבנק הפדרלי בארה"ב ב-18 לחודש. כל האינדיקציות מכוונות להורדה של לפחות 0.25% בריבית בארה"ב לשיעור של 5%. הריבית בארה"ב עומדת מאז יוני 2006 על 5.25%, והפחתת הריבית על ידי נגיד הבנק הפדרלי בארה"ב, בן ברננקי, תתרום לצמצום פער הריביות בין השקל והדולר.



לסיום, מציין נחום, כי עדיין לא ברור האם מדובר בהעלאת הריבית האחרונה עד תום השנה או שמא יצטרך פישר להעלות את הריבית פעם נוספת. ההשפעה החזקה של הדולר על עליית המחירים בישראל מחייבת את פישר לכיונון עדין של מדיניות המוניטרית אותה הוא מנהיג.



"החלטת בנק ישראל להעלות הריבית בסוף החודש ב-0.25% היא מוצדקת ונכונה בנתונים הכלכליים הנוכחיים ובמצבו של המשק", כך טוען אוהד מראני, יו"ר ועדת הכלכלה בהתאחדות התעשיינים, בתגובה להחלטת בנק ישראל בנושא הריבית. מראני טוען, כי העלאת הריבית בשיעור מתון שכזה תגדיל את סיכויי בנק ישראל לעמוד ביעד האינפלציה בשנת 2007, (1%-3%) וכן תסייע בשמירה על יציבות המשק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully