וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד קוליץ מסיר את מעטה החשאיות: קבוצת אלול העובדת עם חברות בטחוניות מובילות בעולם נכנסת לבורסה

אורה קורן

27.8.2007 / 20:20

תמוזג עם תמארינד שבשליטת קוליץ ותהפוך לחברת אחזקות שמכירותיה 120 מיליון שקל



דוד קוליץ, יו"ר ובעלים של קבוצת אלול, מכניס את רוב החברות מקבוצת אלול לבורסה תחת המטריה של חברת האחזקות תמארינד טכנולוגיות בה מחזיקה אלול ב-79%. השלמת המהלך מתוכננת לרבעון השני של 2008. הקבוצה שתתגבש תתמקד במתן שירותים במיגוון תחומים כביטחון, תעופה, חלל, מיכשור רפואי, חקלאות ותחבורה.



בחברה צופים כי הקבוצה החדשה תהיה בעלת מחזור מכירות של כ-120 מיליון שקל בשנה ותעסיק 350 עובדים.



מהי סיבת המיזוג?



קוליץ: "כיוון שאנחנו פועלים חלקית כחברה ציבורית, וחלקית כחברה פרטית, בתחומים משלימים בעלי סינרגיה מאוד גדולה, הגעתי למסקנה שההגיון הפשוט הוא שקיפות מלאה גם של התחומים הפרטיים, משיקולי הגינות צבורית מלאה. רציתי למנוע ניגוד עניינים אפשרי. בנאדם שפעיל בעסקים ורוצה להיות שחקן משמעותי בשוק החיבור בין היכולות והביצועים בשירותים טכנולוגים ובטכנולוגיות ישים אותנו בקידמת הבמה.



חלק ניכר מהפעילות הפרטית שלך מיועדת למערכות בטחוניות. החשיפה הציבורית לא תקשה עליך לקבל פרוייקטים מסווגים?



קוליץ: "זה לא יפריע לנו. כבר עכשיו אנחנו חברה שפועלת ברישוי ובשקיפות מלאה מול מערכת הביטחון בישראל ובארצות הברית. אנחנו מפוקחים מכל הצדדים. אין שום בעיה של נושאים שאני צריך להסתיר. יש תעשיה בעולם שמעורבת בפרוייקטים חשאיים, שלא מצאה דרך לדווח עליהם".



סינרגיה והתייעלות הן בהחלט סיבה טובה למיזוג חברות. עם זאת, משברים הם זמן טוב להיערך לצמיחה ומשבר האשראי העולמי אינו שונה. לכן סביר, שקבוצת אלול מנצלת למעשה את המשבר הפיננסי הנוכחי להיערך מחדש ולהתמצב טוב יותר לקראת השלב בו ייצא השוק העולמי מהמשבר וניתן יהיה לחזור לגיוסי הון חוץ בנקאיים בתנאים נוחים.



תמארינד קיבלה את שמה מתבלין הודי חמוץ-מתוק, לאחר שקוליץ הסתובב לא מעט בתת היבשת. התבלין הזה החזיר אותו 30 שנה אחורה לימים בהם מכרו במזרח ירושלים משקה חמוץ-מתוק מבוסס על אותו תבלין. כיום נסחרת החברה בשווי שוק של 47 מיליון שקל.



שווי החברות שיצורפו אליה ייקבע על ידי פרופסור יורם עדן. דרך המיזוג, במניות או במזומן, טרם נקבעה. בין בעלי העניין בתמארינד, בנוסף לקבוצת אלול השולטת, נמצאים כמה שמות מוכרים, בהם יעקב פרי, לשעבר ראש השב"כ ועמוס ירון, לשעבר מנכ"ל משרד הביטחון, לצד נפתלי בלומנטל. בעל מניות נוסף הוא מנכ"ל אלול, טל נוימן.



מכירותיה של תמארינד במחצית הראשונה של 2007 הסתכמו ב34.6- מיליון שקל והרווח הנקי שלה הגיע ל-2.5 מיליון שקל. ההון העצמי שלה עומד על 30 מיליון שקל וההתחיבויות השוטפת מסתכמות בכ-16.5 מיליון שקל. מכירותיה בכל 2007 צפויות להסתכם בכ-70 מילון שקל. מכירות קבוצת אלול מגיעות לכ-50 מיליון שקל בשנה.



תמארינד כוללת שתי פעילויות עיקריות: חברת פיטק העוסקת בתחום בקרת גידולים חקלאיים ועוקבת בזמן אמת אחר השקיה ודישון של צמחים. החברה השנייה, אלטק טכנולוגיסטיקה עוסקת במתן שרותי החזקה והפעלה של פרויקטים טכנולוגים עבור משרד הביטחון וגופים נוספים, בהם רשות שדות התעופה, התעשייה האוירית ואלביט. לדוגמה, החברה מפעילה את פרויקט המרכז לתחקור ובקרת תרגילים של צה"ל, שממוקם בצאלים.



קוליץ הקים את אלול בתחילת שנות השבעים, בהן מילא במקביל תפקיד של דובר המשלחת הצבאית הישראלית לשיחות השלום עם מצרים. קשריו הסתעפו בהמשך לדרגים פוליטים והוא נחשב מקורב ליצחק רבין. הרקע הבטחוני וקשריו לא הזיקו לו כשפיתח את החברה, שהפכה בהמשך ליועצת הבלעדית לעסקים בישראל של חברות אמריקאיות מובילות בתחומי ביטחון ותעופה, כדוגמת בואינג, ג'נרל דיינמיקס, האניוול ונורת'גרופ גרומן.



קבוצת אלול כוללת תשע חברות בנות שרובן ייכנסו לתמארינד, תלוי כמובן בהערכות השווי ובאישורים שיקבלו מהמוסדות הנוגעים בדבר. המועמדות להיכנס הן אלול טכנולוגיות, חברת יעוץ ופיתוח עסקי בתחום הביטחון, התעופה והחלל המשמשת יועצת לחברות זרות בתחום במכירת מוצרים למערכת הביטחון.



חברת טלדור שרותים הנדסיים שעוסקת במתן שירותים הנדסיים וטכנים אחר מכירה. לדוגמה, חברה זרה שמכרה מערכת לחברה ישראלית צריכה לתמוך בה על ידי מהנדסים וטכנאים. במקום לשלוח עובדים אמריקאים יקרים יעשו את העבודה עובדים ישראלים שתספק טלדור, בעלי סיווג בטחוני מתאים.



מועמדת נוספת למיזוג היא סייפן הפועלת בתחום מדעי החיים ומתמקדת במתן שירותים של יבוא מוצרים רפואיים, תחזוקה ומחקרים. לצידה מתוכננת כניסה של חברת TMS העוסקת בבקרת תנועה, שהקימה ומתפעלת את מערך הבקרה בנתיבי איילון. בהודו מפעיל אריאל קוליץ הבן את חברת GOS למתן שירותי ייעוץ לחברות המעוניינות להיכנס לשוק ההודי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully