וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בשוק הסאבפריים גולש לשוק כרטיסי האשראי בארה"ב: זינוק של 30% במספר העסקות שלא נפרעו

סוכנויות הידיעות

27.8.2007 / 22:14

חברות אשראי נאלצו לוותר על גביית 4.6% מהתשלומים שבוצעו במחצית הראשונה של השנה



מספר בעלי כרטיסי האשראי בארה"ב שלא הצליחו לפרוע תשלומים שביצעו באמצעות כרטיסי האשראי זינק בקרוב ל-30% במחצית הראשונה של השנה לעומת התקופה המקבילה בשנת 2006, לפי נתוני חברות כרטיסי האשראי, דיווח העיתון "פייננשל טיימס".



חברות כרטיסי אשראי נאלצו במחצית הראשונה של השנה לוותר על גביית 4.58% מהתשלומים שביצעו בעלי כרטיסי אשראי, ובמקביל דיווחו גם על גידול במספר הפיגורים בתשלומים. נתונים אלו עלולים להצביע על כך שהמשבר בשוק משכנתאות הסאבפריים (משכנתאות ללווים בעייתיים) בארה"ב מתרחב גם לשוק כרטיסי האשראי.



חברת דירוג האשראי מודי'ס העריכה כי ייתכן שהעלייה בהיקף תשלומי האשראי שאינם נפרעים קשורה להאטה בשוק הנדל"ן בארה"ב ולירידה במספר הלווים שמממנים מחדש את המשכנתאות שנטלו בהלוואות בריבית נמוכה יותר. "השילוב בין עליית הריבית לבין ההאטה בשוק הנדל"ן פגעה בכדאיות של מימון מחדש של משכנתאות", העריכה מודי'ס. עם זאת, ציינה החברה כי לא ברור האם הלווים שאינם מצליחים לעמוד בתשלומים על כרטיסי אשראי הם אותם האנשים שלא מצליחים לעמוד בתשלומי המשכנתאות בשוק הסאבפריים.



עם זאת, מודי'ס ציינה כי שיעור בעלי כרטיסי האשראי שלא מצליחים לפרוע את חובותיהם עודנו נמוך משיעור ממוצע של 6.29% שנרשם ב-2004 - שנה לפני כניסתו לתוקף של חוק חדש בארה"ב אשר החמיר על המגבלות על הכרזה על פשיטת רגל אישית.



"איכות האשראי הצרכני צפויה להמשיך להתדרדר על רקע הגידול בנטל החובות וההתחייבות הפיננסיות, הירידה במחירי הבתים, הקשחת תנאי האשראי, היחלשות קלה של שוקי העבודה והישארות מחירי הבנזין והאנרגיה ברמתם הגבוהה", אמר הכלכלן סקוט הויט משירות Economy.com של מודי'ס.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully