וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה נרוויח ממאבק רשתות השיווק?

סיון קלינגבייל וגלי ברגר

28.8.2007 / 6:19

מקורות בענף רשתות השיווק מעריכים כי בעקבות הפיכת סופר סנטר לרשת שכונתית מוזלת, יעניקו הרשתות הנחות של חצי מיליארד ש'

ההכרזה של רבוע כחול לפני כשבועיים על הפיכת רשת סופר סנטר, הרשת העירונית שלה, לרשת מגה בעיר - רשת שכונתית מוזלת, היתה כרעידת אדמה בענף המזון. העוסקים בענף ניסו להעריך את המשמעות הכספית של המהלך, ומהו הסכום שיאבדו רשתות השיווק ממחזורי המכירות. לפי הערכותיהם, כ-500 מיליון שקל בשנה יעברו מהרשתות לצרכנים באמצעות הנחות.

ההנחות הגדולות מתגלגלות אל הצרכנים דווקא לאחר שנתיים של עליות מחירים בעקבות העלייה העולמית בחומרי הגלם. על עליות במחירי המזון יעידו נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה; בעוד מדד המחירים לצרכן עלה ב-12 החודשים האחרונים רק ב-0.3%, עלה מדד מחירי המזון, ללא פירות, ב-1.7%, ומדד מחירי הירקות והפירות - ב-3.5%.

לפי הערכות, רבוע כחול הורידה את המחירים של המוצרים הנמכרים ביותר, והיקף ההנחות המוערך שלה הוא כ-130-150 מיליון שקל. תגובת שופרסל תגרור הנחות של 200-300 מיליון שקל, והרשתות הפרטיות יעבירו לצרכנים 50-100 מיליון שקל בהנחות. כלומר, היקף ההנחות שייתנו בשנה הקרובה רשתות השיווק הגדולות לצרכנים מגיע לכ-2.5% מהמחזור המצרפי שלהן - כ-16 מיליארד שקל.

מאין יבוא הכסף? זה מה ששואלים הספקים והאנליסטים, שהבהלה שאחזה בהם הורידה את מניית רבוע כחול בכ-20% עשרה ימים לאחר הכרזת המהלך, ועמה את המניות של הרשתות האחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully