וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי קצב לוחצים לאשר לו הטבות

צבי זרחיה

28.8.2007 / 6:27

ועדת הכספים החליטה לפני שבועיים לשלול ההטבות אם יורשע בעבירה עם קלון. נציגי קצב מבקשים לאשר לו הטבות ב-755 אלף שקל

נציגי נשיא המדינה לשעבר, משה קצב, לוחצים על ועדת הכספים לאשר לו הקצאה של 755 אלף שקל לחודשים אוגוסט-דצמבר לצורך שכירת לשכה, העסקת עוזרים, מזכירות, נהג, מימון דירתו הפרטית בקרית מלאכי ועוד. למעשה, מדובר בתקציב שלו זכאי קצב מתוקף היותו נשיא לשעבר.

באוקטובר 2006 נחשף ב-TheMarker כי גם אם קצב יורשע, הוא יהיה זכאי להטבות המיועדות לנשיאים לשעבר. בעקבות הפרסום, החליטה ועדת הכספים לפני שבועיים לשלול מקצב את ההטבות - אם יורשע בעבירה שיש עמה קלון.

ל-TheMarker נודע כי בימים האחרונים קיבלה היועצת המשפטית של ועדת הכספים, עו"ד שגית אפיק, פנייה מאחיו של הנשיא לשעבר, ליאור קצב, להעלות את העניין לדיון בוועדה. בקשות דומות ממקורבי קצב הועברו ליו"ר ועדת הכספים, ח"כ סטס מיסז'ינקוב (ישראל ביתנו). כמו כן פנה בעניין זה עו"ד ציון אמיר, המייצג את קצב, ליועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד נורית אלשטיין.

ח"כ מיסז'ניקוב, שסירב להיכנע ללחצים, נמנע אתמול שוב מלהעלות על סדר יומה של הוועדה את עניין ההקצאה לנשיא לשעבר. מיסז'ניקוב הסביר כי חברי הכנסת מבקשים פסק זמן שבו יוכלו לגבש את עמדתם בסוגיה. מיסז'ניקוב הוסיף כי ח"כים מעטים נכחו בדיון, ומן הראוי שהחלטה זו תתקבל בנוכחותם של מרבית חברי הוועדה.

סוגיית ההקצאה המיועדת לנשיא לשעבר מונחת בוועדה זה שבועיים, ומרבית הח"כים בוועדה, ובראשם מיסז'ניקוב, מתנגדים להעניק הטבות אלה לקצב בטרם יתבררו העתירות לבג"ץ נגד עסקת הטיעון. עם זאת, חוששים בכנסת כי אם לא תתקבל החלטה בעניין, עלול קצב לפנות לערכאות משפטיות, ולכן מחפשים דרך משפטית שלפיה ניתן יהיה למנוע ממנו את קבלת ההטבות עד להכרעה בעניינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully