וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בועז יונה ביקר גם בלגנא של בוימלגרין, וקיבל ערבויות ב-16 מיליון שקל

יורם גביזון

28.8.2007 / 7:25

המנכ"ל מתי דב: "שווי הבטוחות שבידינו עולה על הערבויות שחולטו; המחיר ששולם עבור לגנא לא מופרז"



בשלב מסוים לקראת סוף 2006 נראה היה שאיש העסקים שעיה בוימלגרין שם את ידו על כל פיסת נדל"ן העומדת למכירה. אחת החוליות היותר מפתיעות במסע הרכישות האינטנסיווי היתה רכישת השליטה בחברת לגנא הולדינגס מידי יעקב אנגל על ידי חברת אזורים תמורת 435 מיליון שקל באוקטובר 2006 במחיר שהיה גבוה משמעותית ממחיר השוק.



שוויה של לגנא עדיין רחוק ממחיר העסקה, ומה שעולה מהדו"חות הכספיים של החברה לרבעון השני של 2007 מעלה סימני שאלה לגבי טיב קבלת ההחלטות של מנהליה הקודמים.



לגנא הולדינגס, המקימה ומנהלת נדל"ן למגורים ונדל"ן מניב במזרח אירופה ובישראל, הפסידה 14 מיליון שקל ברבעון השני, בהשוואה לרווח של 1.9 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2006, ומה שצריך לעורר תשומת לב הוא הגירעון של 140 מיליון שקל בתזרים פעילותה השוטפת של החברה.



ההפסד נבע מירידה בהכנסותיה של החברה, מגידול בהוצאות המימון שלה ומהפסדים בגין מימוש אופציות. הכנסותיה של לגנא ירדו ב-40% ברבעון השני בהשוואה לרבעון המקביל ב-2006 והסתכמו ב-47 מיליון שקל. זאת כתוצאה מירידה בהכנסות ממכירת דירות ומייזום ל-29 מיליון שקל, בהשוואה ל-66 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2006. הרווח הגולמי ממכירת דירות ירד ל-4.3 מיליון שקל, בהשוואה ל-43 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2006.



מנכ"ל החברה מתי דב מסביר שהירידה ברווח הגולמי נובעת מזקיפת פרויקטים פחות רווחיים ומרווח הון של 34 מיליון שקל שנבע מצירוף קרן הייטמן האמריקאית כשותפה בפרויקטים של חברת אנגל מזרח אירופה (EEE) וסווג כהכנסה ברבעון השני של 2006.



שותף בינלאומי לפרויקט בבלגרד



דב מציין שהחברה מנהלת מו"מ לצירוף שותף לפרויקט המרינה בבלגרד, בירת סרביה. קרן השקעות בינלאומית אמורה לרכוש 47.5% מהפרויקט תמורת 56 מיליון שקל שישולמו בשלושה תשלומים, כשבשלב זה מתנהל מו"מ על עיתוי התשלום השני מבין עשרה תשלומי חכירה של המרינה. תוכנית בניין עיר לפרויקט זה, שאמור לייצר הכנסות של 900 מיליון שקל, אושרה בסוף השבוע שעבר.



לגנא נפגעה ברבעון השני מעלייה בהוצאות המימון ל-19 מיליון שקל, בהשוואה ל-15 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2006, כתוצאה מהנפקת איגרות חוב ב-147 מיליון שקל והפסד הון של 5 מיליון שקל ממימוש אופציות בחברת אנגל אירופה על ידי דב במחיר מימוש הנמוך מהונה העצמי של החברה.



יונה רצה עוד ערבויות



הדו"חות הכספיים של לגנא הולדינגס מגלים כי בועז יונה, המנכ"ל הנמלט של קבוצת חפציבה, ביקר גם בלגנא הולדינגס במסגרת ניסיונותיו הנואשים לגייס כסף ולדחות את הסוף הבלתי נמנע.



לגנא העמידה ביוני ובספטמבר 2006 לחברת חפציבה ערבויות של 8 מיליון שקל לשלוש שנים ו-8 מיליון שקל לשנתיים. ערבויות אלו, שנועדו להבטיח אשראי שקיבלה חפציבה מהבנקים, הופחתו בכל חודש ב-555 אלף שקל ונשאו ריבית של 0.75% לחודש ו-1.4% מיתרת הערבויות.



דב אומר שחפציבה טענה כי הפרויקטים שערבויות אלו סייעו לממן מסוגלים לספוג ריביות גבוהות אלו ושההמחאות שנתנה החברה ללגנא כובדו עד לרגע הקריסה. הוא הסביר שהחברה לא פירסמה הודעה לבורסה על העניין, על אף שהערבויות שיתרתן 10.4 מיליון שקל חולטו על ידי הבנק משום שעל פי חוות דעת משפטית שקיבלה החברה היא תוכל לקבל לידיה 50% ממניותיה של חברת מרכז דיור ראשון לציון שמחזיקה במקבץ דיור לעולים שכולל 200 דירות במרכז ראשון לציון.



דב אמר שהערבויות ניתנו כחלק מהשלמת הון עצמי לפרויקטים של חפציבה ושהחברה החליטה להפסיק לספק אותן לחפציבה על אף שקיבלה פניות מבועז יונה לממן פרויקטים נוספים לפני שלושה חודשים.



דב מעריך שתוצאותיה הכספיות של לגנא יצדיקו את שווי ההשקעה של אזורים בחברה. לדבריו, ללגנא שני מנועי צמיחה, כמו פעילותה של החברה הבת אנגל מזרח אירופה שתניב רווח של 20 מיליון יורו ב-2009 ופרויקטים של הקמת נכסים מסחריים, בעיקר באוקראינה, שיציפו ערך משמעותי ב-2008.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully