וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

6 מיליארד שקל נפדו באוגוסט ממנהלי הקרנות הגדולים; תעודות הסל איבדו באוגוסט יותר מ-2 מיליארד שקל

רם דגן

28.8.2007 / 7:23

מרבית הפדיונות נרשמו בקרנות האג"ח 20/80 ו-10/90 בעלות החשיפה למניות



הקיץ הקשה של מנהלי הקרנות נמשך והגיע לעיצומו בחודש האחרון. על פי ההערכות, נפדו החודש קרוב ל-10% מנכסי התעשייה, שניהלה ביולי 140 מיליארד שקל. מנהלי הקרנות הגדולים - פסגות אופק, מגדל שוקי הון, פריזמה, פיא הראל וכלל פיננסים - איבדו יחד כ-6 מיליארד שקל, כשכל גוף פודה כ-1.0-1.5 מיליארד שקל.



על פי ההערכות, מהפדיונות הגדולים ביותר סבלו הקרנות של כלל פיננסים, שהנכסים שלהן ירדו ב-1.5 מיליארד שקל. הירידה בנכסים של כלל פיננסים הושפעה בין השאר מפדיונות של 400 מיליון שקל בקרנות המתארחות של בית ההשקעות ילין לפידות. 1.1 מיליארד השקלים הנוספים נפדו מקרנות בטוחה ואילנות של כלל פיננסים.



פסגות, המגייסת הגדולה של המחצית הראשונה שהצליחה לסיים את יולי בגיוס דליל של כ-40 מיליון שקל, לא הצליחה להחזיק מעמד באוגוסט. מהקרנות שלה נפדו באוגוסט 1.3 מיליארד שקל. בפריזמה עסקים כרגיל. הקרנות של בית ההשקעות איבדו החודש 1.3 מיליארד שקל, והשלימו ירידה של 2.9 מיליארד שקל מתחילת יולי. פדיונות של 850 מיליון שקל נרשמו בקרנות פיא הראל. גם מגדל שוקי הון, שהיתה המגייסת הגדולה ביולי עם כ-600 מיליון שקל, פדתה באוגוסט 1.3 מיליארד שקל.







רק אינדקס גייסה



בשבוע האחרון נרגעו הירידות החדות בבורסה, וחלק ממנהלי הקרנות התחילו לדבר על רגיעה. "עדיין אין גיוסים, אבל לפחות הפדיונות נפסקו", אמר אתמול מנכ"ל פסגות אופק, רועי ורמוס. מרבית הפדיונות נרשמו בקרנות האג"ח 20/80 ו-10/90 בעלות החשיפה למניות.



חודש שלילי נרשם גם בתעודות הסל. אחרי גיוסי השיא שנרשמו ביוני-יולי, הגיע החודש מבחן הבגרות הראשון של התעשייה הצעירה. אחרי שטפחה עד לרמה של 30 מיליארד שקל ביולי, באוגוסט היא איבדה יותר מ-2 מיליארד שקל. מנהל תעודות הסל הגדול בשוק, קסם של אקסלנס, איבד 1.6 מיליארד שקל. בבית ההשקעות הסבירו אתמול שכמיליארד שקל מהירידה בנכסים מיוחסת לירידה בשווי הנכסים, והיתרה - 600 מיליון שקל - מיוחסת ללקוחות שמכרו את התעודות ופדו אותן לכסף. אחרי הירידות מנהלת כיום אקסלנס 9.6 מיליארד שקל בתעודות סל.



תעודות מבט של כלל פיננסים איבדו באוגוסט כ-500 מיליון שקל והן מנהלות כ-4.7 מיליארד שקל. תעודות תכלית פדו באוגוסט כ-400 מיליון שקל והן מנהלות כ-6 מיליארד שקל. התעודות של פריזמה פדו כ-80 מיליון שקל והן מנהלות כ-920 מיליון שקל. אינדקס הצעירה, שמנהלת כמיליארד שקל, היתה באוגוסט היחידה שסיימה עם הראש מעל המים עם גיוס של כ-50 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully