וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה: העברת התיקים לביהמ"ש בפתח תקווה נובעת משיקולים ניהוליים טהורים

נורית רוט

28.8.2007 / 9:24

לדעת המדינה, אין מקום שהציבור ישא בנטל שנוצר בשל הגשת העתירה, ולכן יש לחייב את העותרים בתשלום הוצאות משפט גבוהות



המדינה דורשת לדחות על הסף את העתירה שמבקשת להחזיר את התיקים שהועברו לבית המשפט המחוזי החדש בפתח תקווה חזרה למחוזי בתל אביב. היום ייערך הדיון בעתירה בבית המשפט העליון.



בעתירה של חברת חיים נתנאל נגד שר המשפטים דניאל פרידמן, באמצעות עו"ד חיים שטנגר, נטען כי הגוף היחיד שהוא בעל סמכות להעביר תיקים מבית משפט מחוזי אחד לבימ"ש מחוזי אחר הוא נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, והמשנה לה, ולכן שר המשפטים אינו יכול להתערב בסמכותם. לדברי העותרים, הצו שפירסם פרידמן בדבר העברת התיקים לא תקף, ויש להורות על החזרת התיקים לת"א.



עוד נטען באופן ספציפי כי השר חרג מסמכותו בצו להעברת ערעורים אזרחיים ותביעות אזרחיות מתל אביב לפתח תקוה.



טענת המדינה, העותרים לא נפגעו פגיעה ממשית מהעברת ערעורם לבית המשפט המחוזי מרכז, ובחרו להגיש "עתירה חובקת עולם" בעניינן של הוראות שונות בשני הצווים שפירסם שר המשפטים. באופן פעולתם של העותרים, נטען, לא רק שגרמו לטרחה רבה לבית המשפט ולרשויות המדינה שנאלצים להידרש לטענותיהם הרבות, אלא גם הכניסו גורם שלילי של אי ודאות לעולם המשפט הישראלי, וזאת בסמוך מאוד לתחילת פעולתו של בית המשפט המחוזי החדש.



לדעת המדינה, אין מקום שהציבור ישא בנטל שנוצר בשל הגשת העתירה, ולכן יש לחייב את העותרים בתשלום הוצאות משפט גבוהות לאוצר המדינה. עוד טוענת המדינה, באמצעות עו"ד ענר הלמן, כי לפי חוק בתי המשפט, העברת תיק לבית משפט אחר תובא בפני נשיאת בית המשפט העליון או למשנה בשל נסיבותיו הקונקרטיות.



בענייננו, טוענת המדינה, מדובר בחלוקת תיקים שאינה קשורה כלל לנסיבותיו הקונקרטיות של התיק, אלא ב"חלוקה מחודשת" של אלפי תיקים תלויים ועומדים, על רקע ניהולי טהור. לכן העברה מנהלית זו אינה עומדת בסתירה לסמכות נשיאת בית המשפט העליון.



לפי המדינה, הדרך שנבחרה לביצוע חלוקת התיקים, באמצעות צו ההקמה שפירסם שר המשפטים, היא החלטה ניהולית מתחייבת, שנועדה לחלק באופן ראוי את העומס בין שני בתי המשפט, שאינה פוגעת בזכות מהותית כלשהי של בעלי הדין באותם תיקים שיועברו, ואף אמורה לשפר את השירות שיקבלו המתדיינים ממערכת בתי המשפט.



(בג"ץ 7067/07)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully