וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציג התביעה על עו"ד פרנקל: "חלקלק, הצליח לגנוב כסף מתחת לאף ביהמ"ש"

כרמל בן צור

28.8.2007 / 9:27

"מדובר באדם שגנב הרבה מאוד כסף. התסריט הנוח יותר מבחינתו הוא שהוא הצליח לעבוד על השופטת"



"מדובר באדם שגנב הרבה מאוד כסף. התסריט הנוח יותר מבחינתו הוא שהוא הצליח לעבוד על השופטת (מארק-הורנצ'יק). מדובר באדם חלקלק, שהצליח לגנוב כספים מתחת לאפו של בית המשפט". כך פירט אתמול בא-כוח המדינה, עו"ד יוסי קורצברג בדיון הנוגע להארכת מעצרו של עו"ד גד פרנקל עד תום ההליכים.



במהלך הדיון טען קורצברג כי מעשי הגניבה בוצעו באופן שיטתי, בתחכום באופן ממושך. בכל אלה, סיכם, יש כדי לבסס עילת מעצר בשל חשש להימלטות מהדין.



פרנקל נאשם בגניבה של כ-5 מיליון שקל מקופת כינוס במסגרת תפקידו ככונס נכסים מטעם ביהמ"ש. נגדו יש חמישה אישומים בעבירות של גניבה בידי מורשה, הפרת הוראה חוקית, משיכת צ'ק ללא כיסוי, זיוף, שימוש במסמך מזויף וקבלת דבר במרמה. זאת תוך ניצול קשריו לכאורה עם שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דליה מארק-הורנצ'יק.



עוד נטען בדיון כי ברכבו של פרנקל נמצאה תיקייה כחולה שהוצאה מבית המשפט ובה בקשות מקוריות ופרוטוקול מקורי של דיון שעליהם כתב ידה של מארק הורנצ'יק. גורמים בפרקליטות מציינים כי באשר לכך קיימות שתי אפשרויות: אחת היא כי פרנקל גנב את התיק, והשנייה היא כי מארק הורנצ'יק מסרה לו אותו.



עורך דינו של פרנקל, דוד ליבאי, הסכים בפתח הדיון לקיומה של תשתית ראייתית לצורך הדיון בבקשה, אף שביקש להדגיש את העובדה שפרנקל אינו מודה במיוחס לו, אלא רק בכך שהסתבך בחובות כספיים. ליבאי ביקש כי בית המשפט יתעלם מהטענה כאילו פרנקל הטעה את השופטת, ומהטיעון לפיו הוא הוציא שלא כדין תיק מקורי של בית המשפט והחזיק בו.



לפי ליבאי, לא מתקיימת עילת מעצר, לאחר שבית המשפט על שלוש ערכאותיו דן כבר בעניין, סקר את הראיות ובסופו של דבר הורה על שחרורו ממעצר בתנאים ובערבויות. כן ביקש ליבאי להדגיש את העובדה כי עולמו של פרנקל חרב עליו עקב הסתבכות כספית קשה וכי הוא זקוק לטיפול רפואי.



שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ח'אלד כבוב, קבע כי התשתית הראייתית הקושרת את פרנקל לאישומים מבוססת ונסמכת על אדנים מוצקים. הוא הוסיף כי סיכויי ההרשעה בתיק אינם מבוטלים, וכי יש צורך להבטיח את התייצבותו לדיון המשפטי בשים לב לעונש הצפוי לו אם יורשע.



כבוב פסק כי אף שפרנקל ניסה לטעון בשלב מסוים כי נטל כספים שממילא היו מגיעים לו בסופו של הליך משפטי כשכר טרחה, מדובר ב"טיעון מיתמם" שבא מצד עורך דין שמונה לא אחת ככונס נכסים על ידי בית המשפט, שהוראות הדין ידועות לו היטב.



עוד קבע כי הערבויות שקבעו בתי המשפט עד כה לפרנקל אינן מתיישבות עם הסיכון הנשקף להימלטות מן הדין. לפיכך הורה לו להפקיד במזומן ערבות בנקאית בסך 200 אלף שקל, וכן שעבוד נכס מקרקעין או חשבון בנק בסך 250 אלף שקל לטובת המדינה. (ב"ש 92965/07)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully