וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

TheMarketMoney מציג: 5 מניות על הכוונת

TheMarker

28.8.2007 / 9:35

איתוראן אטרקטיווית למרות הקשיים הזמניים בקוריאה; המשבר בשוק הנדל"ן בארה"ב מניב הזדמנויות לגזית גלוב; וריט1 מספקת חשיפה לנכסים איכותיים; חמש המלצות ליום שלישי



: ההוצאות שוחקות את הרווחיות



"הקשיים בעסקות בקוריאה והגידול בהוצאות השכר והשיווק ימשיכו להעיב על רווחיות החברה. למרות האכזבה מתוצאות החברה נוצרת כאן הזדמנות, בעיקר עקב הנראות הגבוהה של שוק שירותי איתור כלי הרכב ותזרים מזומנים חזק ויציב מפעילות שוטפת ברבעון השני, אשר הסתכם ב-3.7 מיליון דולר, לעומת 2.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.



"התוצאות לרבעון השני מעורבות: מחד, הכנסות החברה זינקו ב-17% לעומת הרבעון המקביל. מאידך, הרווחיות התפעולית צנחה ל-5.2 מיליון דולר, המהווים 17.7% מסך ההכנסות, לעומת 24.3% מסך ההכנסות ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון ירד ב-12% ל-4.1 מיליון דולר (18 סנט למניה), בהשוואה ל-4.6 מיליון דולר (20 סנט למניה), ברבעון המקביל.



"העלייה בהוצאות ואי הכללת הכנסות מקוריאה גוררים הורדת התחזית: הרווח למניה ל-2007 מעודכן ל-74 סנט לעומת תחזית קודמת של 91 סנט. תחזית הרווח למניה ל-2008 יורדת ל-85 סנט לעומת תחזית קודמת של 1.12 דולר".



ריטליקס: אין תרגום לשורה התחתונה



" עמדה בתחזיות שלנו לרבעון השני של 2007 בשורה העליונה ובשורה התחתונה. במהלך הרבעון השני ביצעה כמה עסקות מבטיחות, בהן חוזה בסין עם קמעונאי דלק גדול, עסקות ביוון, בנורווגיה ובבריטניה והנהלת החברה מדווחת על הזדמנויות עסקיות בשווקים המתפתחים. עם זאת, השוק האמריקאי עדיין מהווה כ-57% מסך הכנסותיה.







"החברה דיווחה על צמיחה של 20% בהכנסות ברבעון השני. ואולם רמת ההכנסות ממוצרים נותרה נמוכה למדי - 36% מסך ההכנסות, ושולי הרווח הגולמי ירדו ל-53% לעומת 58.1% ברבעון המקביל.



"בשורה התחתונה רשמה ריטליקס הפסד נקי של 1.8 מיליון דולר. מבחינת תזרים מזומן מפעילות שוטפת נרשם רבעון נוסף של אכזבה שבו שרפה החברה 1.5 מיליון דולר. עם זאת, הקופה עדיין תפוחה ומכילה 49.7 מיליון דולר המייצגים כ-2.5 דולרים למניה. הבעיה של ריטליקס היא לא בצמיחה בהכנסות. ואולם הם לא מצליחים לתרגם את הגידול בהכנסות לשורה התחתונה".



בזק: מאבדת קווים



"החברה דיווחה על תוצאות הרבעון השני. במהלך הרבעון איבדה כ-19 אלף קווי טלפון נייח לטובת המתחרות. מגמה זו צפויה להימשך ברבעונים הקרובים על רקע יישום תוכניות ניוד המספרים.



"גם ברבעון זה נרשמה ירידה בהכנסות בתחום התקשורת הפנים ארצית. ירידה זו קוזזה על ידי עלייה בהכנסות החברות הבנות. הכנסות הקבוצה הסתכמו ב-3 מיליארד שקל, גידול של 1.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.



"סביר להניח כי מלוא ההשפעה של תוכנית ההתייעלות תבוא לידי ביטוי בדו"חות של הרבעונים הבאים. ואולם בחרנו לאמץ קו ספקני לגבי קצב ירידת השכר בקבוצה.



"הרווחיות התפעולית הושפעה לרעה בשל הוצאות חד-פעמיות אשר בחלקן קשורות להלוואה שנתנה בזק לחברת חפציבה. ואולם הרווחיות צפויה להשתפר בהמשך.



"באשר לעתיד, תוכנית ניוד המספרים, אשר אמורה לפתוח את התחרות בתחום הטלפוניה הקווית, צפויה לבוא לידי ביטוי רק בשנה הבאה. קצב איבוד הקווים של בזק צפוי לעלות, כמו גם קצב ההשקעות הנמוך של הקבוצה".



גזית גלוב: מנוף פיננסי נמוך



"המנוף הפיננסי הנמוך ביחס לשווי נכסיה - 52.4%, וכן ההנהלה האיכותית, צפויים להוות יתרון מהותי בעתיד. המינוף הנמוך יסייע לחברה להתמודד עם מחסור בנזילות בשוק אם תהליך זה יימשך. החוסן הפיננסי עשוי לסייע לה לנצל את הטלטלות בשווקים לביצוע רכישות חדשות.



"החברה סיימה את הרבעון השני עם רווח נקי של 368 מיליון שקל, זינוק של 191% לעומת הרבעון המקביל. הגידול של החברות המצויות בשליטת גזית גלוב הוא מהנקודות החשובות בדו"חותיה, שכן גידול זה מבטא את המשך ההשבחה של נכסיה. סיטיקון הפינית הציגה גידול של 8.8% בתזרים מנכסים זהים. Equity One האמריקאית ו-FCR הקנדית עלו ב-4.5%.



"החברות של קבוצת השקיעו במהלך הרבעון השני 1.5 מיליארד שקל ברכישת נכסים חדשים וכן בפיתוח נכסים קיימים. זאת לעומת השקעה של 1.1 מיליארד שקל ברבעון השני בשנה שעברה. השקעות כה מסיוויות צפויות להוות את מנועי הצמיחה של החברה בשנים הקרובות".



ריט1: דיווידנד של 100% מהרווחים



"בתקופה האחרונה חל שיפור משמעותי במצב הנדל"ן המסחרי, זאת כפועל יוצא של מגמת הצמיחה במשק הישראלי. הצמיחה הביאה לעלייה ניכרת בביקושים למשרדים והמחסור במלאי שטחים הביא, בין היתר, לשיעורי תפוסה גבוהים ובעליות בשכר הדירה.



"נתח ניכר מהתיק של החברה הם נכסים בעלי מיקום איכותי ושיעורי תשואה גבוהים מהממוצע. כיום מנהלת החברה משא ומתן על נכסים נוספים. זאת כדי להגיע ליעד של נכסים בהיקף מיליארד שקל עד סוף השנה הנוכחית.



"ההשקעה ב נותנת למשקיע כמה יתרונות: סחירות הקרן מאפשרת לרכוש או לממש את ההשקעה בלחיצת כפתור ובעמלות מסחר קטנות; עם השקעתה במגוון ענפים - הקרן מאפשרת פיזור סיכונים; על פי חוק אסור לחברה לעבור רמת מינוף של 60% וכיום היא פועלת עם רמת מינוף של 35% - נתון שמקטין את הסיכון; בכוונת החברה לחלק 100% מרווחיה כדיווידנד - מהלך שמשקף תשואת דיווידנד שנתית של 5%-6% בשנים הקרובות".



בעריכת ההמלצות השתתפו: אלי שיצר, מיכאל רוכוורגר ושרית מנחם


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully