וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת שמאי המקרקעין: "המשקיעים לא מאמינים בנדל"ן הישראלי - המחירים בשוק הגיעו לרף העליון"

אריק מירובסקי

28.8.2007 / 9:36

למרות פדיונות הענק בחודשים האחרונים, לא נרשם גידול בהשקעות בנדל"ן



האם מחירי הדירות בישראל הגיעו לרמתם הגבוהה ביותר? בלשכת שמאי מקרקעין עונים בחיוב. בדיקה שערכה הלשכה העלתה כי על אף שמיליארדי שקלים נפדו מקרנות שונות באחרונה, הדבר לא בא לידי ביטוי בעסקות ובביקושים חדשים בשוק הנדל"ן בישראל.



בלשכת השמאים אומרים כי מיעוט ההשקעות נובע מכך שהמשקיעים לא רואים ברכישת נדל"ן למגורים השקעה טובה, והם אינם מאמינים בהמשך עליות המחירים בתחום. "לפי הנתונים, המשבר שפקד את הבורסות בעולם באחרונה, כולל את הבורסה הישראלית, ושהתבטא בפדיון של 10 מיליארד שקל ויותר מקרנות נאמנות, לא תרם כמעט במאום להגדלת ההשקעות בתחום הנדל"ן", אומר יו"ר לשכת השמאים, רן וירניק.



לדבריו, ניסיונות מהעבר הקרוב והרחוק מלמדים כי ברגע שיש פדיונות מסיוויים של כספים מהבורסה לניירות ערך, חלקם מוסט להשקעה בנדל"ן. כך קרה בספטמבר 2000, כשבורסת נאסד"ק בארה"ב התרסקה, ובעקבותיה נפלה גם הבורסה בתל אביב. "הכסף שהוסט מהבורסות הורגש מיד בתחום השקעות בנדל"ן", אומר וירניק.



אלא שלדברי וירניק, בחודש האחרון לא חלה עלייה במספר העסקות בנדל"ן. "העובדה שמדובר בקיץ אינה רלוונטית, משום שבמהלך השנים האחרונות היו לא מעט עסקות מעניינות דווקא בתקופה זו" מסביר וירניק.



בלשכת השמאים סבורים כי במקרים מסוימים אף עשוי להיות תיקון כלפי מטה של 2%-3% במחירי הדירות. למשל, באזור פארק צמרת בתל אביב, שבו רמת המחירים היא בין 5,000 דולר ל-8,000 דולר למ"ר בממוצע, וכן בצפון תל אביב, שם המחיר עבור דירות יד שנייה הוא בין 3,500 דולר ל-5,000 דולר למ"ר בממוצע. גם בערים השכנות, דוגמת רמת השרון וגבעתיים, בהן המחירים הם 4,000-3,000 דולר למ"ר, עשוי להיות תיקון מטה.



לדברי וירניק, מגמה זו תשתנה רק אם יחול משבר חזק ומתמשך בשוק ההון שיגרום להמשך הוצאות כספים מהבורסות, שחלקם יגיעו גם לשוק הנדל"ן. "נכון להיום", אומר וירניק, "הסיכוי שתרחיש זה יתממש נראה נמוך בעליל".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully