וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת המנהלים של רשות שדות התעופה מתכנסת לדיון בהדחתו של המנכ"ל גבי אופיר

זוהר בלומנקרנץ

28.8.2007 / 9:48

זאת לאחר שבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב דחתה אמש את בקשתו של אופיר להוציא צו שימנע את כינוסה



מועצת המנהלים של רשות שדות התעופה (רש"ת) מתכנסת הבוקר כדי לדון בהמלצה להדיח את המנכ"ל גבי אופיר. זאת לאחר ששופטת בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב, שרה מאירי, דחתה אמש את בקשתו של אופיר להוציא צו שימנע את כינוסה. אם תחליט המועצה להמליץ לשר התחבורה להעביר את אופיר מתפקידו, יערוך לו השר שאול מופז או מי מטעמו שימוע ואז יקבל החלטה בעניינו.

בהחלטתה כתבה השופטת בין היתר: "הסמכות להפסיק את הכהונה של מנכ"ל רש"ת הינה באמצעות שר התחבורה בהתייעצות עם המועצה. משלא נתונה למועצה הסמכות, אין מקום לעתירה שלפנינו ואין מקום להתערבותנו. אין מקום להורות על תשובות לשאלות. אנו מחזקים את המשיבים, כי הם פועלים על פי סמכותם. הישיבה שנועדה למחר אינה הליך שימוע מהותי. נכון לעת זו, איננו מנהלים את המועצה פעילותה לכאורה ספק אם היא בסמכותנו. מדובר במנכ"ל רשות שפעולותיה ותפקידיה חובקים עולם וחיי אדם ותלויות בפעולה נכונה וראויה. כל עוד הרשות פועלת על פי תפקידה, בלא שהונח לכאורה אחרת, אין מבקום בשלב זה להתערבותנו".



את רש"ת ייצגו עורכי הדין נחום פינברג ואפרת בירן; את שר התחבורה ייצגה עו"ד דורית יפרח דרורי מרקפליטו המדינה. את מנכ"ל רש"ת ייצגו עורכי הדין אליעד שרגא ואשר סלע.



מקורביו של גבי אופיר אמרו בתגובה, כי "השופטת שרה מאירי החליטה בעניינו של גבי אופיר כי למועצת המנהלים אין סמכות לקיים את השימוע ואין לה סמכות להפסיק את עבודתו של מנהל רש"ת והישיבה איננה מוגדרת כישיבת הדחה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully