וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכשתם דירה עם ליקויי בנייה ומכרתם אותה? אתם עדיין זכאים לפיצוי כספי

גיא ליברמן

28.8.2007 / 9:44

כך עולה מפסק דין שניתן באחרונה בבית משפט השלום בחיפה



אם רכשתם דירה עם ליקויי בנייה ומכרתם אותה, אתם עדיין זכאים לפיצוי בגין הליקויים - כך עולה מפסק דין שניתן באחרונה בבית משפט השלום בחיפה.



לפני שבע שנים רכשו סמדר ועמי טל דירה מחברת אנגל ג'נרל דיבלופרס. כשנכנסו בני הזוג לדירתם החדשה, הם מצאו בה כמה ליקויי בנייה, בהם רטיבות בתקרת מרפסת השירות, פגמים באחד מעמודי המרפסת וסדקים בקירות.



לאחר שהחברה סרבה לתקן את הליקויים, הגישו בני הזוג תביעה נגד חברת אנגל ב-2003. ואולם חצי שנה מאוחר יותר הם מכרו את דירתם, מבלי שהליקויים תוקנו.



"בנסיבות אלה נשאלת השאלה אם התובעים זכאים לפיצוי בשל ליקויי בנייה בדירה", כותב בפסק הדין שופט בית משפט השלום בחיפה, מנחם רניאל. "מטרת הפיצוי היא להשיב את המצב לקדמותו, כאילו לא היה ליקוי", הוסיף.



עם זאת, השופט קבע כי גם במצב שבו הדירה כבר אינה בבעלותם של בני הזוג, וסכום הפיצויים שהם תבעו למחרת הבנייה לא ישמש לתיקון הליקויים, יש לפצותם. כך נכתב בפסק הדין: "הזכות לפיצויים קיימת, והפגמים כנראה נתנו אותותיהם במחיר שנתקבל. השאלה היא לאיזה פיצוי זכאים הקונים שמכרו את דירתם. אין ספק שקוני דירה שמכרו אותה זכאים לפיצוי על עוגמת נפש שנגרמה להם, ולפיצוי על ירידת ערך הדירה שהתבטאה במחיר שהושג עבורה".



השופט רניאל קבע כי בני הזוג יקבלו כ-30 אלף שקל מחברת אנגל ג'נרל דיבלופרס בע"מ בגין ירידת ערך הדירה ובגין עוגמת נפש.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully