וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על אף עלייה מזערית במשכורות בבריטניה, הבונוסים לבכירי חברות הפיננסים זינקו ב-30% השנה

סוכנויות הידיעות

28.8.2007 / 10:59

הבונוסים לבכירי הסיטי הסתכמו השנה ב-14 מיליארד ליש"ט; צמיחת המשכורות בבריטניה עמדה על 3.5%



תשלומי הבונוסים של חברות הפיננסים הענקיות בסיטי של לונדון עלו ב-30% והסתכמו בסכום שיא של 14 מיליארד ליש"ט (כ-28 מיליארד דולר) השנה. העלייה בסכום הבונוסים כפולה מהעלייה בשנת 2006 לעומת 2005. כך דיווח ה"גארדיאן" הבריטי.



העלייה בסכום הבונוסים של עובדי הסיטי מגיעה לעומת עלייה בחובות הצרכנים בבריטניה, במספר פשיטות הרגל ובמספר עיקולי הבתים במדינה. לשם השוואה, צמיחת המשכורות בבריטניה עמדה על 3.6% עד כה השנה, לעומת התקופה המקבילה ב-2006. זוהי העלייה הקטנה ביותר בצמיחת המשכורות בבריטניה זה חמש שנים.



לפי "גארדיאן", תשלומי הבונוסים בכלכלת בריטניה כולה עלו ב-24% באביב האחרון לעומת אביב 2006, והסתכמו ב-26.4 מיליארד ליש"ט - סכום אשר עולה על תקציב משרד התחבורה הבריטי. למעלה ממחצית מהבונוסים בכלכלת בריטניה שולמו למיליון איש אשר עובדים במגזר הפיננסים.



העלייה בתשלומי הבונוסים בבריטניה נובעת מעלייה ברווחי החברות. לפי העיתון, רווחי החברות הבריטיות עלו ב-16% במהלך הרבעון השני של 2007, לעומת הרבעון המקביל ב-2006. זוהי העלייה הגדולה ביותר ברווחי החברות הבריטיות זה 13 שנה.



ארגוני העובדים בבריטניה גינו את העלייה החדה בתשלומי הבונוסים והעלייה המזערית במשכורות העובדים: "נתונים אלה מראים כי העושר של חברות הסיטי לא יפחת בזמן הקרוב, בעוד אלפי עובדים נמקים עם משכורות רעב", אמר ברנדן ברבר, מארגון TUC.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully