וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנת הלימודים תיפתח בלא שביתות: המורים לא יורשו לשבות בשבוע הראשון

אור קשתי

28.8.2007 / 11:08

בית הדין לעבודה הוציא צווי מניעה נגד המורים לבקשת הממשלה והשלטון המקומי



שנת הלימודים בבתי הספר תיפתח בלא שביתות - כך קבע אמש (שני) סמוך לחצות בית הדין הארצי לעבודה. השופטים אסרו על המורים לשבות בשבוע הראשון ללימודים. ב-5 בספטמבר ידווחו הצדדים לבית הדין על התקדמות מו"מ השכר ביניהם, וב-6 בספטמבר ישקול בית הדין, האם לאפשר למורים לשבות בשבוע השני, או להוציא צו מניעה שימנע זאת.



צווי המניעה הוצאו לבקשת משרדי האוצר והחינוך ומרכז השלטון המקומי נגד ארגון המורים, המתכוון להשבית את חידוש הלימודים בעוד חמישה ימים. בדיונים בבית הדין טענו נציגי ארגון המורים כי מניעת שביתה באמצעות צווים פירושה פגיעה בחופש ההתארגנות של 40 אלף מורים. "אם לא נפעיל לחץ, לא נקבל דבר", אמר יו"ר ארגון המורים, רן ארז. מנגד אמרו נציגי המדינה, כי הארגון "מתבצר בעמדותיו" וצעדיו יגרמו נזק גדול.



ראש הממשלה, אהוד אולמרט, פנה אמש לארגון מורים בכנס לחינוך בחולון, ואמר: "פעם אחת תפתיעו את הציבור, פעם אחת אל תאיימו בשביתה, אלא תבואו לבתי הספר ותצטרפו להסכם שעשינו עם הסתדרות המורים".



שרת החינוך, יולי תמיר, אמרה בכנס כי ניסיון לכפות חינוך על החרדים יביא לכישלון ודאי. בנאום המרכזי בכינוס התייחסה תמיר לעניין הפטור מלימודי ליבה לחלק מתלמידי הזרם החרדי. "האם יש באולם אדם אחד המאמין כי אם נכפה את תוכנית הליבה על העולם החרדי, ייסגרו בתי הספר החרדיים וילדיהם יבואו ללמוד בבתי הספר הממלכתיים ויעמידו את הציונות בראש שמחתם?" שאלה, "האם יש אדם שחושב שאם נכפה את לימודי היהדות והציונות על הערבים הם ישלבו יד ביד, וישתלבו במעגלי הריקודים ביום העצמאות?"



לדברי תמיר, "אין כל ביטחון שההידברות (עם המנהיגים החרדיים) תצליח. ייתכן שתיכשל. אבל אין ספק שהכפייה תיכשל. מוטל עלינו לבחור בין כישלון ודאי לכישלון אפשרי. אני בחרתי בשני".



אולמרט התייחס בדבריו גם לכוונת הורים בשדרות שלא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר בתחילת שנת הלימודים בשבוע הבא. לדבריו, "עם כל הקשיים והסכנות, אל להורים לחסוך מהילדים את החוויה הזו. אנחנו עושים הכל כדי לאפשר לימודים בביטחון מקסימלי, ונקיים את כל ההוראות פיקוד העורף". הוא הוסיף שבניית בתי ספר חדשים בשדרות תימשך עוד זמן מה, אבל בסופו של דבר, "המוסדות יהיו מוגנים באופן מוחלט. האזור מותקף כבר שנים, וברוך השם הרבה תלמידים למדו וסיימו את לימודיהם בריאים ושלמים. אני מאחל שכך יהיה גם בעתיד". אולמרט גם ציין את ההשקעה הגדולה בחינוך בתקציב המדינה החדש, בין השאר בהסכם העבודה החדש עם הסתדרות המורים ובבניית אלפי כיתות לימוד חדשות.



נשיא המדינה, שמעון פרס, שהשתתף גם הוא בכנס, אמר ש"אין סיבה להיות נרגנים וביקורתיים יתר על המידה", גם בנושא החינוך. לדבריו, "אני מודאג מהפניית כל המאמץ לכיוון הממשלה, כאילו בכוחה להושיע. במדינה שבה החברה לא נושאת בעול חינוך הילדים, החינוך לא יתקדם לעולם".



מוקדם יותר, בכנס איגוד מנהלי מחלקות החינוך בשלטון המקומי, אמרה השרה תמיר כי "מערכת החינוך לעולם לא תיתן מענה שלם לכל הצרכים והרצונות של האזרחים". אנחנו נמצאים תמיד בעולם של ציפיות בלתי מסופקות. אני הייתי צריכה לבחור דבר אחד, והחלטתי ללכת על ההסכם עם הסתדרות המורים, שיביא לרפורמה אמיתית במערכת החינוך". בתגובה אמר יו"ר ארגון המורים ארז, ש"מורה בדרגת בי-אי מגיע, אחרי 20 שנים, לשכר ברוטו של 7,000 שקל בחודש. בעד זה הוא עובד כ 200 שעות, מחציתן בהוראה. פירוש הדבר שהוא מקבל כ 35 שקלים לשעה. לעוזרות בית משלמים יותר. המדינה רוצה שמרטפים מדופלמים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully