וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב חתמה בירידות שערים

אלי שיצר

28.8.2007 / 17:40

זאת לאור פתיחה שלילית בוול סטריט. מדד תל אביב 100 איבד 0.5%. מניית אל על הוסיפה 6% מניית פז עלתה ב-3.1%

המסחר בבורסה בתל אביב נחתם בירידות שערים, על רקע הפתיחה השלילית בבורסות בוול סטריט. גם באירופה המגמה זהה ונרשמו שם ירידות שערים של עד 1%.

מדד תל אביב 25 נסחר בירידה של 0.4%, ל-1,071 נקודות; מדד תל אביב 100 איבד 0.5%, ל-1,048 נקודות. מדד הבנקים איבד 0.4% ומדד הנדל"ן נחלש ב-2.1%. מחזור המסחר נמוך יחסית ומסתכם ב-1.25 מיליארד שקל.

אתמול אחר הצהריים החליט נגיד בנק ישראל להעלות את הריבית ב-0.25%, לרמה של 4%. בהודעת בנק ישראל צוין כי העלאת הריבית נעשית במסגרת מאמציו לשמור על יעד האינפלציה (3%-1%) בשנת 2007. זאת, לנוכח האצתה בחודשים האחרונים ובשל צמיחתו המהירה של המשק.

הירידות שנרשמו בתל אביב היו מתונות באופן יחסי לשווקים בעולם, מה שמצביע על חוסנו של השוק, למרות הפתיחה השלילית בוול סטריט על רקע אכזבה מדו"ח הדיור אמש. החולשה הנמשכת בשוק הדיור האמריקאי, בו נרשמה אמש עלייה במלאי הדירות הקיימות לשיא של 16 שנה, מאותתת למשקיעים שהמשבר עדיין לא חלף והוא ימשיך להעיב על השווקים בזמן הקרוב.

בשוק הסולידי, אגרות החוב השקליות לתקופת פידיון של 8.5 שנים עלו ב-0.2% והתשואה צנחה ל-5.84%.

דו"חות טובים לפז

מניית ענקית הגנריקה טבע איבדה 0.2%, למרות שדיווחה אמש כי קיבלה אישור סופי מה-FDA לשיווק גרסתה הגנרית לתרופת האקופריל (Accupril) לטיפול ביתר לחץ דם, המיוצרת על ידי פייזר. היקף המכירות של התרופה בארה"ב מוערך ב-150 מיליון דולר בשנה, בהתבסס על נתוני חברת IMS. עם זאת, לא נראה כי צפויה לטבע תרומה משמעותית לרווח משיווק תרופה זו.

במגזר הנדל"ן, דיווחה אלקטרה נדל"ן אמש על תוצאות מרשימות ברבעון השני של השנה. אלקטרה רשמה גידול של 9% ברווח הנקי, שהסתכם ב-96 מיליון שקל, תחת מחזור הכנסות של 269 מיליון שקל. הזינוק החד של 130% בהכנסות משכירות נובע ממסע הרכישות שפקד את החברה מתחילת השנה וגרר בעקבותיו גידול במצבת הנכסים של החברה. שוק ההון לא מתרשם מהתוצאות ושלח את המניה לירידה של 1.6%.

עוד בנדל"ן: מניית אפריקה ישראל התממשה ב-2.5% נוספים, לאחר ההתאוששות המופלאה שרשמה בשבועיים האחרונים.

מניית המוביל הלאומי אל על זינקה ב-6%, על רקע הערכות כי המוסדיים אוספים את המניה.

מניית חברת פז נפט, שבשליטת צדיק בינו, זינקה ב-3.1% בתגובה לתוצאות משופרות שרמה ברבעון השני של השנה. הכנסות החברה, העוסקת בתדלוק ומסחר, שיווק ישיר, זיקוק, נדל"ן, תשתיות אנרגיה ועוד, גדלו ברבעון השני ב-74%לעומת הרבעון המקביל, ל-3.45 מיליארד שקל.

עיקר הגידול בהכנסות נובע מאיחוד תוצאות בית הזיקוק באשדוד, שתרמו להכנסות פז. הרווח הנקי במחצית הראשונה גדל פי 3 לעומת התקופה המקבילה ל-241.2 מיליון שקל אולם גם בשורה התחתונה עיקר הקפיצה ברווח מיוחסת להכללת תוצאות בית הזיקוק באשדוד שלא נכלל במחצית הראשונה של 2006.

בין מניות הבנקים, בנק לאומי איבד 0.1% לקראת פרסום הדו"חות מחר. הריבית במשק עלתה אתמול ב-0.25%, אולם לאומי לא הסתפק בייקור של 0.25% בלבד - אלא בייקור גבוה יותר של 0.35% בריבית על משיכת היתר. גם מניית בנק פועלים ירדה ב-0.4%.

מניית קבוצת ההנדסה ברן עלתה ב-2.2%, בעקבות שיפור ברווחיותה. ברן סיימה את הרבעון השני של 2007 עם זינוק של 33% ברווח הנקי שלה, שהסתכם ב-13.6 מיליון שקל. המניה השלימה זינוק של כ-40% מתחילת השנה.

גם חברת פורמולה מערכות, שבשליטת קבוצת אמבלייז, רשמה שיפור בתוצאותיה. הרווח הנקי של החברה זינק ברבעון השני של שנת 2007 ל-22.3 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של כ-500 אלף דולר ברבעון המקביל.

הרווח הנקי של פורמולה ברבעון השני כולל רווח הון בסך של 17.7 מיליון דולר ממכירת השליטה בחברת התוכנה בלופניקס, במהלך הרבעון. בשוק ההון לא מתרשמים מהשיפור ברווחיות וממשיכים לתמחר את חברת האחזקות בחסר. מניית החברה רשמה היום עלייה של 0.8%.

אלביט מערכות הוסיפה 1.4% והמשיכה את המומנטום החיובי של החודשים האחרונים. המניה השלימה בכך זינוק של 36% מתחילת השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully