וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם לאקטימל תועלת טיפולית?

כרמל בן צור

28.8.2007 / 13:41

תביעה ייצוגית בסך כ-1.4 מיליארד שקל נגד תנובה ושטראוס. "אין בסיס להבטחות שהמוצרים מחזקים ההגנה הטבעית של הגוף"

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית על סך כ-1.4 מיליארד שקל נגד החברות שטראוס מחלבות, שטראוס גרופ ותנובה, בטענה שהחברות הללו מייצרות או מפיצות משקאות יוגורט המועשרים בחיידקים פרוביוטיים המבטיחים בפרסומיהם למשתמשים "חיזוק ההגנה הטבעית של הגוף" ו"סיוע לפעולת העיכול", וזאת ללא כל ביסוס מדעי. התביעה מתייחסת למוצרים אקטימל, אקטיבה ויופלה.

על פי התביעה, להבטחה לפיה ניתן לחזק את ההגנה הטבעית של הגוף - מערכת החיסון - או לקצר את זמן המעבר של המזון במעי ולזרז ולהסדיר את פעולת העיכול באמצעות משקאות יוגורט המועשרים בחיידקים פרוביוטיים אין בסיס, ומדובר בהונאה ובאחיזת עיניים של ממש.

הנתבעות, כך נטען, הסתירו והעלימו מידיעת ציבור הצרכנים את העובדה כי על מנת להשיג השפעה טיפולית כלשהי באמצעות חיידקים פרוביוטיים המינון המומלץ הוא 1,350 מיליארד חיידקים ביממה - כך שעל המטופלים לשתות 135 בקבוקוני יוגורט פרוביוטי ביום. לדברי התובעות, רבקה לזר ואורלי אוחיון, למינון המצוי במוצרים הללו - 10 מיליארד חיידקים בכל בקבוקון - אין כל תועלת טיפולית.

חיסון או יוגורט?

עוד נטען בתביעה כי החברות הסתירו והעלימו מידיעת ציבור הצרכנים כי אנשים בריאים אינם זקוקים לחיזוק ההגנה החיסונית, או לשיפור וזירוז כלשהו בתהליך העיכול. לשיטת התובעות, הפרסום המטעה בדבר היכולות המפליגות של משקאות היוגורט גורם לרבבות רבות של צרכנים בישראל לרכוש מוצרים אלה, תוך כדי בזבוז כספם לשווא ותוך כדי רכישת אשליה בלבד, בדבר יכולות המשקאות.

בתביעה אף נאמר כי הטיפול בחיזוק ההגנה הטבעית של הגוף ומערכת העיכול באמצעות משקאות היוגורט המועשרים בחיידקים פרוביוטיים עשוי לעכב החלטה על ביצוע פעולה רפואית של חיסון כנגד מחלות, אצל אותם צרכנים שנשבו אחר הבטחות השווא של הנתבעות. זאת, "עד לרגע בו יתפכחו יבינו את גודל האשליה".

התובעות, באמצעות עו"ד דוד קירשנבוים, מעריכות כי 2.5% מכלל האוכלוסיה השתמשו או משתמשים במשקאות היוגורט המעושרים בחיידקים פרוביוטיים לחיזוק ההגנה הטבעית של הגוף. קרי, כ-174,150 צרכנים רכשו את המשקאות, וזאת בעלות חודשית ממוצעת של 98 שקל לצרכן.

בסך הכל שולם על ידם כ-17 מיליון שקל בחודש, כ-204 מיליון שקל לשנה וכ-1.4 מיליארד שקל בשבע השנים בהן משווקים המוצרים בישראל. סכום התביעה כנגד תנובה הוא כ-102 מיליון שקל, והיתר נגד שטראוס מחלבות ושטראוס גרופ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully