וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלית הבאה של יוסי שניאורסון? מיהו אלכסנדר גרנובסקי

מיכאל רוכוורגר

28.8.2007 / 13:42

אוליגרך אוקראיני שהיקף הונו נע בין מאות מיליונים למיליארדי דולרים; יהודי שמתקרב לדת וחובב כדורגל



יוסי שניאורסון ידוע בעולם החרדי כאיש עסקים ממולח בעל קשרים חובקי עולם הן בקרב צמרת אנשי העסקים בארץ והן ברחבי העולם. שניאורסון למעשה היה חתום על השקת הפעילות העסקית והרכישות המסיוויות בארץ, של איש העסקים הישראלי לשעבר שעיה בוימלגרין, המתגורר בארה"ב, שהחלו בתחילת השנה שעברה.



עד מארס האחרון שימש שניאורסון כמנהל העסקים הראשי של בוימלגרין עצמו וכמנכ"ל קבוצת בוימלגרין. הסיבות האמיתיות לפרישתו ידועות רק בחדרי החדרים של העדה. יש הטוענים כי פרש נוכח מחלוקות שהתעוררו בכוורת הניהולית של קבוצת בוימלגרין. לעומת זאת, בעיתונות החרדית פורסם כי שניאורסון עזב את בוימלגרין בכדי לעמוד בראש קבוצת משקיעים, אשר בכוונתם היה להשקיע בארץ כ- 100 מיליון דולר, אך הדברים בסופו של דבר לא הסתדרו.



הצעד הבא של שניאורסון היה הצטרפות כשותף לחברת הנדל"ן דיגל, שבשליטת יהודה לוי ומאיר שמיר. דיגל מחזיקה בחברת B.S.D GROUP, העוסקת בייזום עסקות נדל"ן במזרח אירופה.



כפי שפורסם אתמול ב- TheMarker, שניאורסון התמנה גם לנציגו ומנהל עסקיו של המיליונר או אולי מיליארדר היהודי האוקראיני, אלכסנדר גרנובסקי.



בזמן האחרון השמות של האוליגרכים ממדינות בריה"מ לשעבר תופסים יותר ויותר כותרות בעיתונות הכלכלית הישראלית. אז מיהו גרנובסקי, והאם הוא מסתמן להיות התגלית הבאה של שניאורסון אחרי בוימלגרין?



גרנובסקי, נשוי ואב לשתי בנות, נולד בשנת 1972, בעיר אומן שבאוקראינה. בתחילת שנות ה-90 השלים גרנובסקי את לימודי המשפטים באוניברסיטת אודסה. אך ככל הנראה די מהר הבין גרנובסקי כי הטיפול המשפטי בלקוחות והנבירה הסזיפית בפסקי הדין הם לא בשבילו, שכן נפשו מתחברת יותר לתחום העסקים והיזמות.



החברה הראשונה שאותה הקים עסקה בשיפוצים ובנייה. לעיתונות האוקראינית סיפר גרנובסקי כי בחר להתעסק בתחום הבנייה לגמרי במקרה. "עשיתי שיפוצים לדירה שלי, באו אלינו חברים, הסתכלו והתרשמו. כך החלו לזרום עוד ועוד לקוחות, עד שהפכנו לגורם משמעותי בשיפוצים. אחרי זה התחלנו להתעסק בבניית הבתים הפרטיים", כך תיאר את גרנובסקי את תחילת הקריירה העסקית שלו.



במרוצת שנות ה-90 החלו עסקיו של גרנובסקי לגדול, וכללו בנוסף לפעילות הבנייה, גם את עסקי המלונאות, מכירת חומרי גלם לבניה ולתעשיות אחרות, עיצוב חנויות ובתי עסק שונים. כך בתחילת שנות ה-2000 החזיק גרנובסקי בקונגלומרט שהעסיק כ-20 אלף עובדים ברחבי אוקראינה וכן מאות שותפים בכל רחבי העולם.



אלא שבדומה ללא מעט אנשי עסקים, אשר ברגע שהחלו לחוש כי השיגו משהו בעסקים, ובכדי לגוון יותר את חייהם ולצבור כוח נוסף, פנה גרנובסקי לכיוונה של הפוליטיקה.



כך, בשנת 2002 נבחר גרנובסקי לחבר הפרלמנט האוקראיני, מטעם המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, והחל להתרחק מהעסקים חובקי עולם שלו. לעיתונות האוקראינית סיפר גרנובסקי כי הפוליטיקה אף פעם לא היתה שאיפת חייו, אך הוא הבין שבכדי להצליח בעסקים הקושרים בתחום הפוליטי לא יכולים להזיק אף פעם, אלא רק לעזור. גרנובסקי כיהן כחבר הפרלמנט האוקראיני עד שנת 2006, ולאחר שלא נבחר לכהונה נוספת, חזר לעסקים.



בנוסף לעסקים ופוליטיקה, התחביב הנוסף של גרנובסקי הוא תחום הכדורגל. כיום משמש גרנובסקי כאחד מהסגנים של נשיא התאחדות הכדורגל האוקראינית.



דבר נוסף שמאפיין את גרנובסקי הוא התקרבותו לדת היהודית בשנים האחרונות. הוא נמנה על קבוצת העשירים היהודים הצעירים אשר התקרבו לחסידות חב"ד על ידי איגוד הקהילות אור אבנר, ברחבי ברית המועצות לשעבר.



איגוד הקהילות הוקם על ידי לב לבייב, המשמש כנשיאו של האיגוד. האיגוד הקים לתחייה במימון לבייב לאחר נפילת הקומוניזם - בהוראת הרבי מלובביץ' - מאות קהילות, בתי כנסת, מרכזים קהילתיים, בתי ספר, אולפנים וקהילות.



גודל הונו האמיתי של גרנובסקי לא ידוע במדויק, כאשר הוא לא נכלל בדירוג האחרון של 100 עשירי אוקראינה, רק בטענה כי לא ידוע מהו היקף הונו, מאות מיליוני דולרים או אולי אף מספר מיליארדי דולרים, כך שמיקומו ברשימה במקום כזה או אחר עלול היה לגרום לעוול הן לגרנובסקי והן למשתתפים האחרים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully