וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט מאותת על יום נוסף של ירידות: מריל לינץ' חתך המלצות לשלושה ממתחריו בשל האטה הצפויה בפעילותם

עומרי כהן

28.8.2007 / 14:17

עסקה לאלווריון במאוריציוס; שני חוזים למאינד בארה"ב; רווח גבוה לפורמולה ממכירת האחזקה בבלופניקס



לקראת פרסום נתוני בטחון הצרכנים ופרוטוקול ישיבת ועדת השוק הפתוח הפדרלית (FOMC), מצביעים לפי שעה החוזים העתידיים על פתיחה שלילית של המסחר בוול סטריט עם ירידות של עד 0.3% במדדי המניות המובילים. זאת, בהמשך לירידות של עד 0.8% שרשמו המדדים המובילים אתמול.



» דיון חם על המתרחש בוול סטריט - עכשיו ב-TheMarker Cafe



בוול סטריט שוב חוששים, כי המשבר בשוק המשכנתאות האמריקאי החליש את בטחון הצרכנים בארה"ב באשר לעתידם הכלכלים ויפגע גם בצמיחת הכלכלה הגדולה בעולם.



עם זאת, לאחר התיקון האגרסיווי מאמצע יולי וההתאוששות שהחלה כחודש לאחר מכן, עשויה החולשה הנוכחית להתברר כלא יותר מאשר תיקון של התיקון. ב-20 ביולי, יום לאחר שמדד דאו ג'ונס התייצב לראשונה מעל רמה של 14 אלף נקודות ומדד S&P 500 נסגר גם הוא בשיא חדש, החלו בורסות וול סטריט להתממש. בתוך כארבעה שבועות נחלש S&P 500 ב-9.4%, אולם בשבוע וחצי שלאחר מכן התאושש עם עלייה של 5.2%. עם זאת, נותר המדד עדיין מתחת להתנגדות הטכנית-פסיכולוגית ברמה של 1,500 נקודות.



כמחצית השעה לאחר הפתיחה, יפורסמו היום בארה"ב נתוני בטחון הצרכנים של חברת המחקר קונפרנס בורד. על פי התחזית הממוצעת בשוק, צפוי המדד לרדת לרמה של 105 נקודות מרמה של 112.6 נקודות, אליה זינק במפתיע ביולי.



שעתיים לפני הסגירה, יחשוף הבנק הפדרלי המרכזי את פרוטוקול ישיבת ועדת השוק הפתוח, שנערכה ב-10 באוגוסט. באותה ישיבה, החליטה הוועדה שלא להתרגש ממחנק האשראי בשוק והשאירה את ריבית הבסיס ללא שינוי ברמה של 5.25%. אולם בהמשך החודש החליט הבנק הפדרלי בראשות היו"ר בן ברננקי להפחית את ב-0.5% מרווח האשראי שהוא גובה על הלוואות הניתנות לבנקים המסחריים במטרה להגביר את הנזילות בשוק.



בעקבות אותה החלטה, מצביעים כיום החוזים העתידיים בבורסת שיקגו על סבירות של 100% להפחתת ריבית הבסיס ב-0.25% לשיעור של 5%, בישיבת ועדת השוק הפתוח הקרובה, שתתקיים ב-18 בספטמבר. המשקיעים גם מעניקים סבירות גבוהה של 92% להפחתה נוספת של 0.25% בריבית בישיבת הוועדה שתתקיים ב-31 באוקטובר.



אתמול איבדו מדדי המניות גובה בתגובה לנתונים מעורבים משוק הדיור האמריקאי. מכירות הבתים הקיימים בארה"ב ירדו ביולי בשיעור מתון מהצפוי של 0.2% לקצב שנתי של 5.75 מיליון יחידות, אולם מלאי הבתים הקיימים העומדים למכירה גדל באותו החודש ב-2.2% לרמתו הגבוהה ביותר מזה 16 שנים - 3.85 מיליון יחידות.



מגזר הפיננסים צפוי למשוך היום עניין רב בקרב המשקיעים לאחר שבנק ההשקעות הפחית את המלצתו למניות מתחריו, , ו, ל"נייטרלי מ"קנייה". במריל לינץ' ציינו, כי לאור הציפייה להאטה בעסקי הבנקאות להשקעות, האשראי והחיתום, נראות תחזיות השוק לגבי ביצועי הבנקים ב-2008 כלא מציאותיות.



בקרב הישראליות, בלטה אתמול לחיוב עם זינוק של 13% לאחר שהחברה דיווחה כי השלימה בהצלחה פרויקט מחשוב אצל סוכנות הנסיעות האיטלקית אלפיטור. במסגרת הפרויקט, הועברו בסיס הנתונים והיישומים מפלטפורמה מחשוב ישנה לפלטפורמה חדישה יותר.



מניית בלופניקס הפכה באחרונה לאטרקטיווית בקרב המשקיעים הזרים בשל השיפור בביצועי החברה ולאחר שהחברה האם, , מכרה את מלוא אחזקותיה בבלופניקס לקבוצה של משקיעים מוסדיים מחו"ל. באמצע יולי היא אף נבחרה לאחת משלוש המניות הלא-אמריקאיות המומלצות להשקעה של אתר The Motley Fool, במשאל בו השתתפו לדברי האתר, יותר מ-60 אלף משקיעים. מתחילת השנה הוסיפה מניה 140% לערכה.



פורמולה עצמה דיווחה היום כי הרוויחה 22.3 מיליון דולר ברבעון השני של 2007 לאחר שהשיגה רווח של 500 אלף דולר בלבד ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי הגבוה נותר ברובו מרווח הון של 17.7 מיליון דולר, שרשמה פורמולה לאחר מכירת אחזקותיה בבלופניקס.



חברת פתרונות הבילינג, , דיווחה על זכייה בשני חוזים רב-שנתיים לאספקת שירותים לספקיות שירותי תקשורת בארה"ב. היקפם הכספי של החוזים לא נמסר לפרסום.



מפעילת הסלולר אמטל בחרה במערכת ה-WiMax של עבור רשת התקשורת שלה באי מאוריציוס שבדרום-מערב האוקיינוס ההודי.



יצרנית מערכות האימון והסימולציה, , שבשליטת איש העסקים אביב צידון (54%), זכתה בחוזה גדול בהיקף של 10.1 מיליון דולר, לאספקת סימולטור הגנה אווירית ללקוח בינלאומי, אשר שמו לא נמסר לפרסום.






טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully