וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן פלנוס מזנין תעניק ל-EPRS מימון של 2 מיליון דולר להמשך פיתוח תחום התשלום מראש

ערן גבאי

28.8.2007 / 15:49

הכסף ישמש את החברה לרכישות אסטרטגיות בתחום פעילותה בישראל ובחו"ל ולפיתוח שווקים חדשים



קרן פלנוס מזנין מקבוצת Viola Partners, המעניקה אשראי מהקרן לחברות בוגרות, תעניק מימון של 2 מיליון דולר לחברת EPRS, העוסקת באספקת פתרון כולל של שירותי הטענה אלקטרונים המאפשרים תשלום מראש של הלקוחות לחברות התקשורת, בעיקר לחברות הסלולר. בנוסף לריבית, פלנוס תהנה מתשואה נוספת בהתאם להצלחת החברה.



ההלוואה תשמש את EPRS לרכישת חברות בתחום בישראל ובחו"ל. בכוונת החברה להרחיב את פעילותה בישראל ובחו"ל על ידי הקמת חברות בנות במדינות יעד.



חברת EPRS היא חברה פרטית העוסקת באמצעות חברות בנות וזכיינים באספקת פתרון כולל, טכנולוגי ועסקי, של שירותי הטענה אלקטרונים ללקוחות בעלי חשבונות התקשרות המשולמים מראש (pre-paid). החברה פועלת בעיקר בשוק ה-pre-paid הסלולרי ומאפשרת הטענה של חשבונות משתמשי הסלולר בכסף וגביית התשלומים בגין ההטענה.



החברה פועלת בישראל בכל חברות הסלולר באמצעות החברה הבת EPRS ישראל. כמו כן, פועלת החברה בהודו וברומניה באמצעות זכיינים מקומיים. EPRS הוקמה ב-2003 על ידי המנכ"ל כפיר אדם וגברי אייכנוולד, המשמש כיו"ר. החברה נמצאת בבעלותם, ביחד עם שותפים נוספים.



יוסי ריבק, שותף מנהל בקרן פלנוס מזנין, אומר כי "אנו מעריכים ש-EPRS ממוקמת קרוב לפריצה לשוק הסלולר, שצומח בקצב מהיר ובמספרים הולכים וגדלים במדינות מתפתחות באסיה, דרום אמריקה ומזרח אירופה. במדינות אלה, רווח מאוד השימוש בתשלום מראש עבור שירותי סלולר, ול-EPRS יכולות משמעותיות לייצר ערך בתחום שירותי ההפצה בכלל ושירותי הסלולר בפרט".



קרן פלנוס מזנין מתמקדת במתן אשראי מסוג מזנין לחברות בוגרות בעיקר מתחומי התעשייה, המסחר והשירותים. השותפים בקרן הם ריבק, מוטי וייס ומומי קרקו. הקרן גייסה כ-90 מיליון דולר, רובם ממשקיעים מוסדיים גדולים מישראל. כל השקעה של הקרן כוללת מתן הלוואה, ולצד הריבית שמבטיחה ההלוואה מוקצות לפלנוס מזנין גם אופציות בחברת הפורטפוליו.



זוהי עסקת המימון השלישית שעליה חותמת פלנוס מזנין מאז סגירת הקרן, בסוף 2006. באחרונה העניקה פלנוס מזנין הלוואת גישור של 4 מיליון דולר לארקו החזקות, לצורך החזר הלוואות בעלים שניתנו עם רכישת מפעל הפלסטיק Aero Housewares.



בנוסף, מימנה פלנוס מזנין את רכישת חברת ארזים מכרמיאל על ידי אגם תפן, תמורת כ-5 מיליון דולר, במסגרת מיזוג של שתי קבלניות המשנה בתעשיית המתכת. תמורת הלוואה זו קיבלה פלנוס מזנין אופציות בחברה הממוזגת.



פלנוס מזנין נמנית עם קבוצת הקרנות של פלנוס, המנהלת גם קרנות שעוסקות במימון של חברות סטארט אפ מתחומי הטכנולוגיה השונים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully