וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנהלת רשות שדות התעופה התכנסה לדון באיום סגירת נתב"ג

זוהר בלומנקרנץ

28.8.2007 / 16:25

מכתב מהמשרד להגנת הסביבה איים לסגור את נמל התעופה אם לא יימצא פתרון לבעיית הרעש



מוצעת המנהלים של רשות שדות התעופה (רש"ת) התכנסה היום (שלישי) כדי לדון באיומו של המשרד להגנת הסביבה לסגור החל ממחר את נתב"ג, אם לא יימצא פתרון לבעיית רעש המטוסים הפוגע בתושבי מושב בני עטרות.



ראש אגף מניעת ראש וקרינה במשרד להגנת הסביבה, ד"ר סטליאן גלברג, שלח היום מכתב למנכ"ל רש"ת, גבי אופיר, שבו הודיע כי "כדי למנוע המשך הפרה גסה של הוראות החוק וגרימת נזק בלתי הפיך (אי אפשר להחזיר לילה ללא שינה) לתושבים, הרשות חייבת לנקוט בכל האמצעים הדרושים לכך, שהחל מיום רביעי ה-29.8.07 לא ימריאו בלילה מטוסים על מסלול 08", נאמר עוד בפנייה לרש"ת. בעיית הרעש באזור החריפה לאחר שרש"ת סגרה לצורך שיפוצים את המסלול הראשי והעבירה את כל הפעילות למסלול אחד בלבד, מסלול 08, הסמוך לבתי מושב בני עטרות.



עם זאת, מאוחר יותר שלח גלברג מכתב נוסף שבו נאמר כי מכתבו לא נשלח על דעת השר להגנת הסביבה, גדעון עזרא ומנכ"ל המשרד.



במכתבו מהבוקר כתב גלברג כי "לפני 14 יום המשרד להגנת הסביבה דרש מרש"ת להציע פינוי לבתי מלון לתושבי מושב בני עטרות שבתיהם חשופים לרעש מרבי העולה על 95 דציבל. תוכנית תפעולית שהוצע על ידי הרשות כחלופה לפינוי, לא הצליחה למנוע את החשיפה לרעש ברמות שנקבעו גם על ידי פרסום מידע תעופתי כרעש סביר". תושבי בני עטרות פנו קודם לכן באמצעות עו"ד אבנר ירקוני בעתירה לבית המשפט נגד רעש המטוסים בנתב"ג ובדרישה שרש"ת תמגן את בתיהם.



גלברג הזהיר את אופיר, כי "במידה ותימשך הפרתו הבוטה של החוק ואי כיבוד דרישות המשרד גם לאחר יום רביעי בלילה, בכוונתי לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותי לרבות: הוראה אישית (צו אישי) שידרוש סגירת מסלול 08 להמראות; הגשת כתב אישום כנגד הרשות וכנגד כל אחד ממנהליה בגין הפרת החוק ואי ביצוע דרישת המשרד".



"ידוע לי היטב שרק תפעול שדה הכולל המראות מעל בני עטרות, מאפשר, במגבלות הקיימות בימים אלה, מתן שרות למספר רב של ישראלים ותיירים, אך אין הצדקה כל שהיא לכך שהשירות החיוני הניתן לעשורת אלפי נוסעים, יהיה על חשבון סבלם של 40 משפחות", כתב גלברג.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully