וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יולי עופר מגייס 100 מיליון שקל באג"ח עבור חברת הנדל"ן CEE הפועלת במזרח אירופה

מיכאל רוכוורגר

28.8.2007 / 19:25

האג"ח דורגו בדירוג של BAA1 ויישאו ריבית אפקטיווית של 8.4%



חברת Central European Estates (CEE) שבשליטת יולי עופר פירסמה תשקיף לקראת גיוס של עד 100 מיליון שקל. זאת, במסגרת הנפקת איגרות החוב אשר יישאו ריבית צמודה למדד בשיעור של 7.8%. עם זאת, איגרות החוב המיועדות להנפקות מוצעות במחיר של 96.5% מערכן הנקוב - כלומר בדיסקאונט (הנחה) של 3.5% - כך שבהתחשב כי המח"מ של האג"ח הוא 5 שנים, הריבית האפקטיווית המגולמת באיגרות החוב מסתכמת בריבית של 8.4%, צמוד למדד.



חברת CEE הוקמה בתחילת שנת 2001 ועוסקת באיתור, ייזום ופיתוח בתחום הנדל"ן בהונגריה ובמדינות נוספות במרכז ובמזרח אירופה, בהן רומניה, סרביה, סלובקיה, קרואטיה ומונטנגרו.



איגרות החוב שבכוונת CEE להנפיק דורגו על ידי חברת הדירוג מדרוג. במדרוג מציינים כי בכוונת החברה לנצל 50 מיליון שקל מתוך הכסף שיגוייס לתוספת החוב להרחבת הפעילות, והיתרה לשם לפרעון ההלוואות לבנקים.



הכנסות החברה בשנת 2006 הסתכמו בכ-36 מיליון שקל והחברה דיווחה על רווח של כ-20 מיליון שקל, הנובע בעיקר משערוך נכסים ומעליית ערך נדל"ן להשקעה. ברבעון הראשון של 2007 הסתכמו הכנסות החברה בכ-4.7 מיליון שקל והיא דיווחה על הפסד של 1.3 מיליון שקל. נכון למועד הדו"ח, החברה מנהלת שישה נכסים מניבים במזרח אירופה, בעיקר בהונגריה. פעילות הנכסים המניבים של החברה מהווה כ-40% מסך הפעילות שלה.



החברה נשלטת על ידי יולי עופר (75.1%) ונמרוד רינות (24.9%). האג"ח דורג על ידי כלכלני מדרוג ב-BAA1, המקביל ל-BBB+ של מעלות. מדובר באג"ח על סף השקעה ספקולטיווית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully