וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוג'ין פלוטקין - שותף ואנליסט לשעבר בגולדמן סאקס שהואשם בסחר במידע פנימי - הודה באשמה

TheMarker

28.8.2007 / 20:12

לדברי התביעה, פלוטקין צפוי לעונש מאסר מקסימלי של 165 שנים בכלא



יוג'ין פלוטקין, שותף ואנליסט לשעבר בגולדמן סאקס שהואשם במסחר במידע פנימי, הודה היום באשמה. פלוטקין הודה בסעיף של קשירת קשר ו-8 סעיפים של מסחר במידע פנימי.



פלוטקין צפוי לעונש מאסר מקסימלי של 165 שנה, לפי התביעה. כמו כן, הסכים פלוטקין להחזיר סכום של 6.7 מיליון דולר, שאותו גרף כתוצאה מהמסחר הבלתי חוקי. "אני מבין כי מה שעשיתי היה שגוי ומנוגד לחוק", אמר פלוטקין לשופטת, דברה פרימן, בבית המשפט הפדרלי בניו יורק.



רשות ניירות ערך בארה"ב (SEC) הגישה באפריל 2006 כתבי אישום כנגד עובדים בגולדמן סאקס (סימול GS) ומריל לינץ' (סימול MER) בחשד למסחר בינלאומי במידע פנימי.



רשות ניירות הערך מסרה שפלוטקין ועמיתו, דייויד פאג'קין, אשר יזמו את המסחר הבלתי חוקי, גרפו לכיסם ולכיסי שותפיהם 6.7 מיליון דולר. השניים חברו לאנליסט ממריל לינץ', אשר מסר להם מידע על מיזוגים קרבים בתמורה לחלק ברווחים ולעובד המגזין "ביזנסוויק", חואן רטניה, אשר מסר להם עותקים מוקדמים של המגזין.



בכתב התביעה נטען כי המסחר הבלתי חוקי הפך לבינלאומי לאחר שפלוטקין ופאג'קין החלו לספק טיפים לסוחרים מחוץ לארה"ב, בהם לפחות שני אנשים באירופה. כמו כן, ניסו השניים לפתוח חשבונות בבנקים שווייצריים.



רשות ניירות הערך טוענת שבנובמבר 2004 נפגשו פלוטקין ופג'קין עם אנליסט מריל לינץ', סטניסלב שפיגלמן, בסאונה ב-SPA, ושפיגלמן בישר להם כי הוא יודע שפרוקטר אנד גמבל מתכננים לרכוש את ג'ילט.



בתמורה למידע בנוגע ל-6 מיזוגים ורכישות שונים, קיבל שפיגלמן תשלומים במזומן והבטחות לתשלומים עתידיים על בסיס הרווחים. פלוטקין ופג'קין רכשו מניות לפני ההודעה הרשמית על המיזוגים ומכרו אותן מייד לאחר ההודעה.



במקביל שיחדו השניים שני עובדים בבית דפוס אשר מדפיס את מגזין "ביזנסוויק". השניים ביקשו לקבל עותקים מוקדמים של העיתון על מנת להשתמש בהמלצות אשר נכתבו בטור "Inside Wall Street". בזכות השקעות מוקדמות, על סמך המלצות הטור, הרוויחו פלוטקין ופג'קין 340 אלף דולר באמצעות מסחר בכ-20 מניות, יום לפני פרסום המגזין.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully