וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת השיחרורים קבעה כי נחום מנבר יישאר במאסר; המדינה התנגדה מחשש שיגוייס למודיעין האיראני

יובל אזולאי

28.8.2007 / 20:49

איש העסקים לשעבר שהורשע בשורת עבירות ביטחוניות ביקש לקצר מאסרו על התנהגות טובה



מאת יהונתן ליס ויובל אזולאי



ועדת השחרורים ליד שירות בתי הסוהר החליטה היום שלא לקצר בשליש את מאסרו של האסיר ואיש העסקים לשעבר, נחום מנבר. מנבר ביקש מוועדת השיחרורים לנכות שליש מתקופת מאסרו בשל התנהגות טובה. לפני כחודש הודיעה המדינה לוועדה כי היא מתנגדת לניכוי שליש ממאסרו של מנבר, מחשש שיגויס למודיעין האיראני.



מנבר נדון ל-16 שנות מאסר בפועל לאחר שהורשע בשורת עבירות ביטחוניות ב-1997, ובהן סיוע לאויב במלחמתו נגד ישראל ובמסירת ידיעה לאויב בכוונה לפגוע בביטחון המדינה. הוא כלוא בכלא "ניצן" ברמלה, שם ריצה עד כה שני שלישים מעונשו. התנהגותו של מנבר טובה ולפיכך ביקש מוועדת השחרורים שחרור מוקדם.



בחוות הדעת הביטחונית שהוצגה בדיון לפני כחודש נטען, כי "לאור הידוע על התנהלות המודיעין האיראני, קיים חשש ממשי כי הוא יגלה עניין במנבר אם ישוחרר וזאת, כדי לגלות ממנו מידע ולהפעילו למטרותיהם". בפרקליטות טענו כי השילוב של הערכה זו בצירוף עם ההתרשמות כי אין למנבר עכבות שימנעו ממנו מלחזור ולבצע עבירות נוספות הופכות אותו ליעד נוח לגיוס.



פרקליטות המדינה הדגישה כי בשנות ה-90, עמד מנבר בקשר עם ראש פרויקט הנשק הכימי של איראן ויועץ נשיא איראן, וכי במסגרת קשרים אלה מכר חומרי גלם לייצור גז עצבים וגז חרדל תמורת 16 מיליון דולר. בפרקליטות טענו כי מנבר גרם למדינת ישראל נזק עצום ובלתי הפיך שכן הציוד והידע שמכר לאיראנים עלול להיות מופנה נגד ישראל. "הודות למנבר שודרגה באופן משמעותי ביותר יכולת הנשק הבלתי-קונוונציונלי של איראן", טענו במערכת הביטחון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully