וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרוטוקול הבנק הפדרלי: איום האינפלציה עדיין גובר על הסכנות מצד הירידות בשוקי המניות והאשראי

סוכנויות הידיעות

28.8.2007 / 21:55

קובעי המדיניות ציינו עם זאת, כי המשך התנודתיות והסערה בשווקים יחייב תגובה נוספת



קובעי המדיניות של הבנק הפדרלי שמו דגש מועט על החששות לגבי תנאי שוק האשראי בפגישתם ב-7 באוגוסט מאחר שלא היו משוכנעים כי ההאטה באינפלציה תימשך, כך עולה מפרוטוקול הבנק הפדרלי של אותה פגישה.



עם זאת, לאחר שקיבלה מכלכלנים תחזיות עדכניות לגבי האטה בצמיחה הכלכלית של ארה"ב, הכירה ועדת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי (FOMC) בסיכונים הנובעים מהמצב בשווקים הפיננסיים ושוקי האשראי וציינה כי "הלחצים בשווקים אלו" מאיימים על הצמיחה הכלכלית. המשך התנודתיות תחייב תגובה, אמרו בכירים בבנק הפדרלי.



בפרוטוקול נכתב כי "קובעי המדיניות ידרשו לפקח מקרוב על המצב. עם זאת, לעת עתה, על רקע התחזיות כי התוצאה של הסערה האחרונה בשווקים תהיה המשך של צמיחה מתונה, הסיכוי לעלייה באינפלציה היה ונשאר הדאגה העיקרית של הבנק הפדרלי".



הפרוטוקול לא כלל את פגישת החרום של הבנק הפדרלי ב-16 באוגוסט, כשבכירי הבנק שינו את עמדתם והורו לקצץ את הריבית על ההלוואות המוענקות לבנקים ב-0.5%. הריבית הפדרלית נשארה, לעומת זאת, ללא שינוי.



"משכנתאות עדיין נגישות עבור מרבית הלווים הפוטנציאליים" ו"אספקת האשראי לממן השקעות לא פחתה", קבע הפרוטוקול. "חברי הוועדה צופים חזרה לתנאי שוק נורמליים יותר אך מכירים בכך כי התהליך עלול לקחת זמן מה".



סוחרים וכלכלנים חוזים כי הבנק הפדרלי יוריד את הריבית הפדרלית בפגישתו הקרובה ב-18 בספטמבר, או אף לפניה.



בעת פגישת הבנק הפדרלי לפני שלושה שבועות, נתונים הראו כי האינפלציה האטה בעוד הצמיחה הכלכלית גברה ברבעון השני. התמ"ג עלה בקצב שנתי של 3.4% ברבעון השני, הקצב המהיר ביותר מזה למעלה משנה.



בנוגע לאינפלציה, "חברי הוועדה מאמינים כי הקריאות של החודשים האחרונים אינם מהוות ראיות אמינות לכך שרמת הצמיחה תמשך מאחר והן היו מושפעות מגורמים זמניים", נאמר בפרוטוקול. האינפלציה היא עדיין הסיכון הגדול ביותר לצמיחה הכלכלית.



קובעי המדינות צופים, למרות הכול, "צמיחה כלכלית מתונה ברבעונים הקרובים".



שלושה ימים לאחר פגישת הבנק הפדרלי ב-7 באוגוסט, הזרים הבנק 38 מיליארד דולר למערכת הבנקאית - הסכום הגבוה ביותר מאז התקפות הטרור של ה-11 בספטמבר 2001 - מתוך מאמץ ראשוני לרסן את מחנק האשראי שפשט במדינה. עם זאת, המאמץ לא הצליח לדכא את ההידרדרות.



בשבוע לאחר מכן, בעוד אפיק ההלוואות ממשיך להתייבש, נקט הבנק הפדרלי בצעד חסר תקדים: הוא הוריד את הריבית על הלוואות ישירות שהוא מעניק לבנקים ופירסם תחזית מעודכנת שהכירה בכך שהסיכונים לכלכלה עלו "באופן ניכר" והשמיטו כל אזכור של האינפלציה.



הפרוטוקול של פגישת החרום מה-17 באוגוסט יכללו בפרוטוקול של פגישת הבנק מה-18 בספטמבר, שיתפרסם ב-9 באוקטובר.



החלטת הבנק להוריד את הריבית על ההלוואות לבנקים ל-5.75% מ-6.25% תפורט בפרוטוקול אחר בסביבות ה-16 באוקטובר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully