וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: 90 מכל מאה בני אדם בארה"ב מחזיקים באקדח

סוכנויות הידיעות

28.8.2007 / 22:19

מדי שנה נמכרים בארה"ב 4.5 מיליון אקדחים מתוך 8 מיליון אקדחים המיוצרים בעולם



90 מתוך כל מאה תושבים בארה"ב מחזיקים באקדח, כך קובע דו"ח שערך מרכז למחקרים בינלאומיים בז'נווה. הדו"ח שהתפרסם היום (שלישי) קובע, כי ארה"ב היא "החברה החמושה ביותר בעולם", וחושף כי מתוך 875 מיליון אקדחים הרשומים לשימוש פרטי, 270 מיליון אקדחים מוחזקים בידי אזרחי ארה"ב. עוד חושף המחקר, כי בארה"ב נמכרים 4.5 מיליון מתוך 8 מיליון אקדחים המיוצרים ברחבי העולם.



"ברחבי העולם קיים יחס של אקדח אחד לכל שבעה בני אדם", קובע המחקר, "ואולם אם לא משמיטים את ארה"ב מהחישוב, היחס עומד על אקדח לכל עשרה בני אדם."



במקום השני במספר כלי הנשק, שאינם בשימוש כוחות הביטחון השונים, ממוקמת הודו עם 46 מיליון כלי נשק בקירוב. יחד עם זאת, משמעות הדבר היא שרק ארבעה מתוך מאה אזרחים מחזיקים בכלי נשק. אחריה ברשימה נמצאת סין, עם 40 מיליון אקדחים רשומים - יחס של שלושה אקדחים לכל מאה בני אדם. את העשירייה הראשונה סוגרות גרמניה, צרפת, פקיסטאן, מקסיקו, ברזיל ורוסיה.



תימן ממוקמת במקום השני מבחינת מספר האקדחים לכל מאה תושבים. 61 מתוך מאה תושבים בתימן מחזיקים באקדח. אחרי תימן ממוקמות פינלנד עם 56 אקדחים לכל מאה תושבים, שווייץ עם 46 אקדחים לכל מאה תושבים, עיראק עם 39 אקדחים לכל מאה תושבים וסרביה עם 38 אקדחים לכל מאה בני אדם. את הרשימה הזו סוגרות צרפת, קנדה, שוודיה אוסטריה וגרמניה עם יחס של 30 אקדחים לכל מאה בני אדם.



המחקר חושף, כי דווקא מדינות עניות יותר, ששמן נקשר לעיתים תכופות לאלימות ואנרכיה ממוקמות נמוך יותר ברשימה. בניגריה, לדוגמא, רק אדם אחד מתוך מאה מחזיק באקדח. לטענת עורכי המחקר, "כלי הנשק מופצים בצורה לא מאוזנת ברחבי העולם. לכן, הדימוי לפיו באפריקה ובאמריקאה הלטינית כלי נשק הם נפוצים במיוחד, הוא מטעה ולא מדוייק".



עורכי המחקר העריכו כי קיים קשר ישר בין הרמה הכלכלית לבין בעלות על כלי נשק. "משמעות הדבר היא, שבעתיד יש לצפות לעליה בביקוש לכלי נשק במקומות בהם הצמיחה הכלכלית מייצרת הכנסה גדולה יותר", אמרו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully