וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסות אפסיות ותזרים שלילי של 72 מיליון שקל: כך נראית המחצית הראשונה של חנן מור

שלומי שפר

29.8.2007 / 7:11

חברת הנדל"ן שהונפקה לפני חצי שנה בלבד הספיקה לאבד 22% מערכה ונסחרת היום לפי שווי של 13 מ' ד'



לפעמים אפשר רק לתהות מה עובר על רשות ני"ע או הבורסה בישראל, כאשר הן מאפשרות לחברות קטנות להנפיק מניות או לגייס אג"ח בבורסה של תל אביב. קחו למשל את חברת הנדל"ן . לפני פחות מחצי שנה החלה החברה להיסחר בבורסה המקומית, דבר שצריך היה אולי להביא לפריחה שלה - גם מבחינת התוצאות וגם מבחינת התשואה למשקיעים - אולם הסיפור של החברה הפוך.



אתמול אחר הצהריים פירסמה החברה את דו"חות הרבעון השני. השורה המעניינת ביותר בהם היא שורת ההכנסות. קשה להאמין, אבל חברה ציבורית בישראל מדווחת על הכנסות של 37 אלף שקל בלבד בכל הרבעון. במילים אחרות - אפס הכנסות. מצבה במחצית לא טוב יותר - ההכנסות בתקופה הזאת הסתכמו ב-57 אלף שקל בלבד. לשם השוואה, במחצית הראשונה של 2006 הסתכמו הכנסות החברה בכ-18.5 מיליון שקל.



בדו"ח הדירקטוריון מסבירה החברה את הצניחה הטוטאלית בהכנסות במילים הבאות: "בתקופת הדו"ח לא הגיעו הפרויקטים של החברה לרמת הכרה בהכנסה ולאור זאת חל השינוי המשמעותי בשורת ההכנסות". אם היה מדובר בחברה קיקיונית המנהלת פרויקט אחד שולי, ניחא, אבל מדובר על חברה הבונה 954 יחידות דיור, מהן 450 יחידות בישראל ו-404 יחידות במזרח אירופה - דירות למגורים - לא נדל"ן מניב. החברה בונה בלהבים, נס ציונה, תלמי מנשה, וכן פעילה בפוזנן שבפולין, קלוז' ברומניה, הונגריה, אוקראינה ואחרות.



החברה הונפקה בתחילת מארס, וגייסה אז כ-90 מיליון שקל, מהם כ-20 מיליון שקל במניות והיתר באג"ח. האג"ח, אגב, נשאו ריבית של 7.55% והונפקו בדיסקאונט (94% מערכן הנקוב). אתמול בערב, אחרי פרסום הדוחות, דיווחה החברה לבורסה כי תבצע רכישה של האג"ח מסדרה א' של עצמה בהיקף של כ-1.13 מיליון ע"נ. איגרות החוב נסחרות במחיר של 84.6% ונסחרות בבורסה לפי תשואה ברוטו של כ-14%. אג"ח סדרה ב' נסחרות בתשואה של כ-18%.



חזרה לדו"חות. נתון מדאיג נוסף העולה מהדו"חות של חנן מור הוא העובדה שתזרים המזומנים שלה מפעילות שוטפת הוא שלילי. אבל, אם במחצית הראשונה של 2006 התזרים השלילי היה "רק" 29 מיליון שקל, הרי שהתזרים השלילי במחצית הראשונה של 2007 הוא כבר 72.6 מיליון שקל - יותר מכפליים. החברה מסבירה את התזרים השלילי ברכישת הקרקעות בנס ציונה, להבים ופוז'נן.



בנוסף גדלו הוצאות ההנהלה מ-1.6 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2006 ל-3.5 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2007 - יותר מכפליים. הוצאות המימון תפחו בהמשך לגיוס ההון מ-2.4 מיליון שקל ל-3.3 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2007. בשורה התחתונה דיווחה חנן מור על הפסד של 5.5 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2007 לעומת הפסד של 800 אלף שקל בתקופה המקבילה אשתקד.



מאז ההנפקה, החברה כבר הספיקה לספק למשקיעים בה תשואה של כ-17% - בחודש הראשון בו היתה חברה ציבורית. אולם, מאז מניותיה רק הולכות ומאבדות מערכן. היום נסחרת החברה בבורסה לפי שווי של כ-13 מיליון דולר והיא נמצאת בתשואת חסר של כ-22% משוויה עם תחילת המסחר. מי שרכש מניות בשיא - ראה איך השקעתו נשחקת בכ-34% בתוך 4 חודשים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully