וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתב"ג ייסגר היום - אם תושבים לא יפונו"

זוהר בלומנקרנץ

29.8.2007 / 7:16

המשרד להגנת הסביבה מאיים על רשות שדות התעופה על מנת שתפנה את תושבי בני עטרות הסובלים מרעש המטוסים החריף

נתב"ג ייסגר לפעילות החל מהיום אם תושבי היישוב בני עטרות לא יפונו לאלתר לבתי מלון ובמקביל יחל מיגון של בתיהם מפני רעש המטוסים בנתב"ג - כך עולה ממכתב אזהרה ששיגר אתמול המשרד להגנת הסביבה לרשות שדות התעופה (רש"ת). מועצת המנהלים של רש"ת החליטה אתמול לאפשר לתושבי המושב בני עטרות לינה חליפית; המשמעות המעשית - תושבי היישוב שיירצו בכך, יתפנו לבתי מלון.

"לפני 14 יום דרש המשרד להגנת הסביבה מרש"ת להציע פינוי לבתי מלון לתושבי מושב בני עטרות, שבתיהם חשופים לרעש מרבי העולה על 95 דציבל. תוכנית תפעולית שהציעה הרשות כחלופה לפינוי לא הצליחה למנוע את החשיפה לרעש ברמות שנקבעו כרעש סביר" - כך פותח ד"ר סטליאן גלברג, ראש האגף למניעת רעש וקרינה במשרד להגנת הסביבה, את מכתבו למנכ"ל רש"ת גבי אופיר.

קודם לכן עתרו תושבי בני עטרות לבית המשפט נגד רש"ת, באמצעות עורך הדין אבנר ירקוני, בגין רעש המטוסים בנתב"ג ובדרישה שרש"ת תמגן את בתיהם נגד בעיית הרעש החריפה. רמות הרעש החריגות נגרמו מכך שרש"ת סגרה לצורך שיפוצים את המסלו ל הראשי בשדה, והעבירה את כל פעילות המטוסים למסלול אחד הסמוך לבתי מושב בני עטרות.

"אין הצדקה כלשהי לכך שהשירות החיוני הניתן לעשרות אלפי נוסעים יהיה על חשבון סבלן של 40 משפחות", כתב גלברג לאופיר.גלברג מזהיר את אופיר, כי אם תימשך הפרתו הבוטה של החוק ודרישות המשרד לא יכובדו החל מיום רביעי בלילה, בכוונתו לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותו, לרבות הגשת כתב אישום נגד הרשות ונגד כל אחד ממנהליה בגין הפרת החוק ואי ביצוע דרישת המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully