וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום כיתה אלפא

תמר טרוים

29.8.2007 / 7:34

דור הילדים החדש חוזר לבית הספר עם מילון בתוך הסלולרי, נגן מוזיקה מובנה בתיק וסרגל מכסף טהור

אצל הילדים, ממש כמו אצל המבוגרים, התרגשות מתורגמת כמעט מיידית לקנייה. וכך, רגע לפני ש-1.5 מיליון תלמידים חוזרים לספסל הלימודים, החנויות הייעודיות הומות ילדים נרגשים והורים מותשים. יחד הם מעמיסים לסלים עפרונות, מחקים, מחברות ושאר פריטים נחוצים, לצד פריטים אחרים - הרבה פחות נחוצים, אבל הרבה יותר משמחים. בדקנו כמה מהמוצרים החדשים והמעניינים שמבטיחים להפוך את שנת הלימודים לנעימה יותר.

שיעור תקשורת

המכשיר הסלולרי הוא כבר מזמן לא רק טלפון. לקראת החזרה ללימודים מציעה נוקיה עוד שימוש: ערכת מילונים מובנית בטלפון. נוקיה 6288 הוא מכשיר דור שלישי המצויד בכרטיס זיכרון עליו חמישה מילונים כפולים: עברי-אנגלי (ולהפך), עברי-ערבי, עברי-צרפתי, עברי-רוסי ועברי-ספרדי.

השימוש במילונים קל מאוד, כמו במילוניות דיגיטליות רגילות. חיפוש אחר ערכים מעט מסובכים העלה כי המילון אינו מלא ומקיף לחלוטין: תלמיד תיכון השוקד בימים אלה על מבחן הפסיכומטרי איתגר את המילון במלים והמילון לא נתן תשובות. מצד שני, נראה כי לתלמידים המחפשים פירושים למלים קשות מספרי הלימוד תהיה בעיה למצוא אותם במכשיר זה.

מחיר: כ-60 שקל חודש למשך 36 חודשים. המחיר משתנה בהתאם למבצעים אצל המפעילות סלקום ופרטנר.

שיעור גיאוגרפיה

לפני עידן האינטרנט, אטלס היה אחד הספרים הנחוצים בכל בית. כיום נדמה שלילדים הרבה יותר קל להתחבר לרשת מאשר לפתוח ספר. בהוצאת דני ספרים לא מוותרים ומציעים אטלס חדש המיועד לילדים בכיתות א'-ה'.

כמובן שלא מדובר באטלס מדעי ממש, אלא בכזה המציג לילדים בכיתות הנמוכות את העולם כך שגם הם יוכלו לדעת ולהבין היכן נמצאת כל מדינה, כמה אנשים חיים בה ומהו האקלים בה. אבל נראה שהאטלס אינו מפורט דיו אפילו בעבור ילדים בגילים קטנים אלה. המפות אמנם מפרטות את מיקומן של המדינות השונות ומראות את מבנה הקרקע, אך ללא התמקדות קרובה ומפורטת מספיק בערים, נהרות גדולים והרים בולטים.

הילדים שעיינו באטלס ידעו לעתים יותר על המדינות והאזורים השונים משנמסר באטלס - מהאינטרנט או אפילו מביקור שערכו במדינה בחופש. גם ההורים ציינו כי ייתכן שבעבור ילדים בגילי גן וכיתות א'-ב', האטלס יחדש וילמד דברים חדשים, אך בעבור הילדים הגדולים יותר האטלס קצת מיותר.

מחיר: 64 שקל

כלכלת בית

הורים בעלי מודעות סביבתית בוודאי מוטרדים משקיות הניילון החד-פעמיות שבהן הם נאלצים לשמור את הסנדוויצ'ים של ילדיהם. חברת ניקול מציעה פתרון אלטרנטיווי - שקיות רב-פעמיות. אמנם עדיין מדובר בניילון, אבל השקית רב-פעמית, שומרת על טריות המזון ובעלת סגירה הרמטית ומעוטרת בדמויות של חבורת ריצ'רץ'. על השקית יש גם מקום שבו ניתן לרשום את שם הילד.

החבילה כוללת 10 שקיות בגודל 15.5x18 ס"מ ועוד שתי שקיות קטנות שבהן ניתן לשים חטיפים או פריטים שלא רוצים לאבד. השקיות זכו להצלחה רבה בקרב הנסיינים. אבל אם איכות הסביבה היא שעומדת בראש מעייניכם, ייתכן שתיתקלו בבעיה מכיוון לא צפוי: הילדים כל כך התלהבו מהשקיות, שהם דרשו להשתמש בכל יום בשקית אחרת עם ציור אחר.

אפשרות אחסון אוכל אחרת ניתן למצוא בכפר השעשועים: תיקים מרובעים המשמשים כצידנית קטנה לכל דבר ומעוצבים עם הדמויות האהובות על הילדים כמו דורה ובוב הבנאי.

לילדים שלא אוהבים סנדויצ'ים, מוותרים על השוקו והלחמנייה ורוצים להתפנק עם אוכל של אמא גם בהפסקת עשר, מציעה רשת למטייל ערכה הכוללת שתי צלחות, סכין חיתוך, כוס עם מכסה למרק, קופסה אטומה לאוכל וסט סכו"ם. כמובן שאת הכלים ניתן להכניס למיקרוגל. לילדים הקטנים שהתנסו בערכה הכלים לא קסמו. הם עדיין מעדיפים לחמנייה עם שוקולד, והרבה. הילדים הגדולים התלהבו קצת יותר, אך גם הם העדיפו את הסנדוויץ' המהיר שניתן גם לצאת אתו החוצה לחצר ולשחק.

מחיר אריזת שקיות: 10 שקלים; מחיר תיק האוכל: 40 שקל; מחיר ערכת למטייל: 139 שקל

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

שיעור ספורט

ההפסקה, יודע כל מי שזוכר מה זה להיות תלמיד, היא פרק זמן משמעותי לפחות כמו השיעורים בכיתת הלימוד. ומה עושה מי שאוהב לשחק בכדור בהפסקה? ברשת כפר השעשועים מציעים לילדים תיק עם תא מיוחד לכדור. התא עשוי מרשת גמישה שנמתחת ובתוכה ניתן להכניס כדור.

התיק עצמו נוח למדי, ומכיל תא גדול ועוד שני תאים קטנים בצדיו. אמו של הנסיין התלהבה מהתיק מכיוון שהוא ימנע מבנה לכדרר את הכדור גם במדרכות ובקרבת כבישים. הנסיין עצמו דווקא לא התלהב: הוא מעדיף לכדרר את הכדור כל הדרך לבית הספר.

המחיר: 60 שקל

שיעור שרטוט

הסרגל הוא פריט די זניח בקלמר. לא שאין לו שימוש, אבל כמה מיוחד הוא כבר יכול להיות? אלא אם כן הוא עשוי כסף טהור, כמו שמציעים ב-JB תכשיטנים לילדים שרוצים משהו שלא יהיה לכולם בכיתה. אורך הסרגל 15 ס"מ ובקצהו פרפר.

הילדים שקיבלו את הסרגל התרשמו שמדובר בסרגל רגיל לחלוטין. מצד שני, כשגילו שהוא עשוי כסף אמיתי, התרשמו ביותר. ובכל זאת, נראה שמדובר במוצר שיענה בעיקר על הצורך של ההורים להשוויץ בכסף. שבארנק. וחוץ מזה, עם מחיר כזה, צריך גם ארנק תואם עשוי אבני חושן ומחק מאלמוגים שגדלו בעומק 500 מטר בקרקעית האוקיאנוס ההודי.

מחיר: 1,800 שקל

שיעורי בית

פעם כל הרכישות לקראת החזרה לבית הספר התרכזו במה שהילד מביא אתו לכיתה. כיום, עיקר ההוצאה הוא על מה שנשאר מאחור בחדרו - המחשב. חברת pat says now מציעה עכברים מעוצבים במגוון דגמים. מדובר כמובן בעכבר רגיל לחלוטין אבל בתלבושת חדשה. כך יש לחברה עכברים בצורת פלפל חריף, מוח, דג, רוח רפאים, כלב, חתול וגוף אשה הלבושה בבגדי קבוצות כדורגל שונות מהעולם. הילדים, באופן טבעי, נשבו לחלוטין ברעיון. אפילו ההורים הודו שהעכבר מוסיף חיים וצבע לשולחן. המחיר, אגב, בכלל לא גבוה - אם לוקחים בחשבון שהעכבר היקר ביותר בעולם, המשובץ יהלומים נמכר ב-24 אלף דולר.

אבל מה שווה עכבר מיוחד שמוצג לצדו של מחשב משעמם? או, זהו, שגם לזה יש פתרון. חברת 3M מציעה מדבקות SkinIt העשויות פלסטיק עמיד למחשב או למכשיר הסלולרי. המדבקות מגיעות במגוון דוגמאות וגדלים שניתן להתאים לכל מכשיר סלולרי או למחשב נייד.

באתר החברה, www.skinit.co.il, ניתן למצוא קטלוג של דוגמאות, למשל תמונות של קבוצות כדורגל וכדורסל, דמויות דיסני, סאות'פארק, ספיידרמן, משפחת סימפסון, החבובות, זמרים ולהקות. את המדבקות בוחרים באתר ומזמינים, והן מגיעות היישר הביתה. נודה על האמת, המבוגרים התלהבו לא פחות.

עוד שדרוג למחשב הרגיל, שנועד בעיקר למי שמתגעגע לכתיבה ידנית אבל לא יכול להיפרד מהמחשב: לוח כתיבה אלקטרוני 3100-TB של TRUST. הלוח מגיע עם עט ועכבר אלחוטיים לציור, כתיבה, שרטוטים, צביעה ועריכת תמונה. הלוח כולל שטח פעיל של 15.2x21.3 ס"מ ו-12 כפתורים מובנים על גבי הלוח להפעלת תוכנות לפי בחירת המשתמש. הלוח מתחבר בחיבור USB פשוט למחשב. ההפעלה קלה למדי. לאחר החיבור מתגלה מסך ובו הלוח על מסך במחשב הרגיל, וכל מה שמצויר על הלוח נשמר במחשב. כך ניתן לכתוב בכתב יד או לצייר ציורים.

מחיר עכברים מעוצבים: 129 שקל; מחיר המדבקות: 35-99 שקל, בהתאם לסוג המכשיר וגודלו; מחיר לוח הכתיבה האלקטרוני: 329 שקל

שיעור מוזיקה

א' ובתה בת ה-12 רגילות להתווכח, בעיקר בכל מה שקשור בקניות. האמא תמיד מחפשת את הצד ההגיוני, הפרקטי והיעיל במחיר הטוב ביותר, ואילו הבת מחפשת את השונה, המיוחד וכמובן המעוצב. על פניו, התיק של ג'נספורט הצליח לפצח אצל השתיים את הנוסחה להצלחה.

האם שמחה לגלות שהוא גדול למדי (33 ליטר), עם שני תאים מרווחים, ושיש לו תא תרמי בתחתיתו המאפשר לשמור על בקבוק מים קר או מזון. הבת היתה מאושרת לגלות שבתוך התיק מערכת מובנית המאפשרת חיבור של כל נגן מוזיקה. על הידית של התיק ממוקם כפתור הווליום, המאפשר שליטה בעוצמת הצליל ללא צורך בהוצאת הנגן מן התיק. את המוזיקה ניתן לשמוע לבד - בחיבור אוזניות, או יחד עם כל הכיתה, באמצעות הרמקולים הממוקמים בקידמת התיק והמופעלים על ידי סוללות.

שתיהן גם הכריעו פה אחד כי התיק כבד למדי גם כאשר הוא ריק, ובנוסף לא ניתן, כמו בתיקים אחרים המציעים מערכת שמע, להפעיל את הנגן מבחוץ באמצעות כפתורים המצויים על התיק עצמו. יש צורך להוציא את הנגן מן התיק, בכך למעשה מתבטל היתרון שבחיבורו לתיק.

התא התרמי היה ללא ספק גולת הכותרת של התיק. גם ביום חם למדי, הבקבוק שהושאר בתוכו נותר קר לאורך כל היום. גם העיצוב של התיק מצא חן בעיני שתיהן - התיק מגיע בצבעים ורוד עם פרחים או תכלת עם פרחים ושחור. החיסרון כמובן הוא המחיר. א' ובתה הסכימו כי 800 שקל הוא סכום מעט מוגזם לתיק למחברות לבית הספר.

מחיר: 800 שקל

הידעתם?

שוק החזרה לבית הספר מגלגל כ-450 מיליון שקל בשנה, כולל ציוד היקפי, מחשוב ומכשירי כתיבה

שימו לב!

סל קנייה ממוצע לתלמיד בכיתות הנמוכות (א'-ה') עולה כ-350-450 שקל. סל לתלמיד בוגר (ז'-י"ב') עולה כ-450-650 שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully