וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות חדות של יותר מ-2% במדדים בוול סטריט עשויות לשלוח היום את תל אביב לירידות חדות

שרון שפורר

29.8.2007 / 7:56

הסנטימנט השלילי כלפי המגזר הפיננסי עשוי לרחף מעל הבנקים; לאומי יפרסם היום תוצאות וכמוהו גם אלקטרה



תל אביב צפויה לפתוח היום את המסחר בירידות שערים בעקבות הירידות החדות שנרשמו אמש בוול סטריט אחרי שוועדת השוק הפתוח הפדרלית קבעה שהאינפלציה נותרה האיום הגדול ביותר על הכלכלה האמריקאית.



» דיון חם על המתרחש בבורסה - עכשיו ב-TheMarker Cafe



מדד הנאסד"ק צנח בתגובה לפרסום הפרוטוקול ב-2.4% ומדד הדאו ג'ונס ירד ב-2.1%, וזאת בהמשך לירידות של עד 0.8% שרשמו המדדים המובילים בבורסות בניו יורק ביום שני בתגובה לנתונים מעורבים משוק הדיור האמריקאי.



כבר אתמול שבה תל אביב לצידו האדום של המתרס עם ירידות מתונות בעקבות פתיחה שלילית של יום המסחר השני בשבוע של וול סטריט. אחרי שלושה ימים של עליות שערים, נסוג מדד תל אביב 25 ב-0.4% וחתם בגובה של 1,071 נקודות ומדד תל אביב 100 ירד ב-0.5% ל-1,048 נקודות.



פרוטוקול ישיבת ועדת השוק הפתוח הפדרלית שפורסם אמש קבע שהאינפלציה נותרה האיום הגדול ביותר על הכלכלה האמריקאית, ולפתע נסדקה הוודאות שהריבית תרד בספטמבר כדי לעזור למחנק האשראי בשווקים.



מי שסבל אתמול במיוחד מהסנטימנט השלילי בשווקים היה מגזר הפיננסים שצנח בכ-3.5% לאחר שבנק ההשקעות מריל לינץ? הפחית את המלצתו למניות מתחריו, בר סטרנס , סיטיגרופ וליהמן ברדרס, ל"נייטרלי מ"קנייה". במריל לינץ' ציינו כי לאור הציפייה להאטה בעסקי הבנקאות להשקעות, האשראי והחיתום, נראות תחזיות השוק לגבי ביצועי הבנקים ב-2008 כלא מציאותיות.



למרות שכרגע נראה משבר הסאבפריים עדיין רחוק מהשוק המקומי - הרי שהסנטימנט השלילי עשוי לחלחל גם היום למניות הבנקים כפי שעשה בתקופה האחרונה. במקביל ייסחרו מניות הענף גם על רקע פרסום התוצאותה כספיות לרבעון השני של השנה. היום צפוי בנק לאומי לפרסם את דו"חותיו.



ענף נוסף שסובל במיוחד מהחששות ההולכים וגוברים מפני משבר אשראי מתמשך הוא ענף הנדל"ן. אופטימיות בשוק שולחת את מדד הנדל"ן היישר לירידות חדות יותר מהשוק וכשהפסימיות מרימה ראש הוא רושם תשואת חסר משמעותית על השוק. אתמול למשל, בזמן שהשוק ירד בכ-0.5% - איבד המדד 2.1%, וגם היום הוא עשוי להמשיך ולסבול מירידות חדות.



בין מניות הנדל"ן צפויה היום חברת לפרסם את תוצאות הרבעון השני שצפויות להיות מושפעות משמעותית מקריסתה של חברת חפציבה. אלקטרה היתה אמורה לרכוש את השליטה בחברת חפציבה דיור הפרטית שמחזיקה בשלוש חברות ציבוריות ואפילו הספיקה להעביר את התשלום, אבל מיד עם היוודע דבר הקריסה ובריחתו של בועז יונה לחו"ל התכנס הדירקטוריון והודיע על ביטול העסקה. אלקטרה דיווחה אז כי החשיפה שלה לקריסה מסתכמת בכ-170 מיליון שקל. את הביטוי לכך ניתן יהיה לראות בדו"חות היום.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully